Aktualizacja: 04.05.2018 12:59 Publikacja: 04.05.2018 12:37
Foto: Bloomberg
Plaga fałszywych faktur wysyłanych na adresy e-mail Polaków nie jest nowa. Przykładowo T-Mobile i UKE już 4 lata temu ostrzegały przed wiadomościami przychodzącymi z adresów podszywających się pod różowego (czy magentowego, jak kto woli) operatora. Cyberoszuści wybierają różny czas na rozsyłanie fałszywych faktur, ale zawsze liczą na to, że w pośpiechu ofiara chwyci haczyk i da się złowić.
Przykładowo, w ostatnim czasie w skrzynkach Polaków pojawiają wiadomości z adresów twoja_f@ktura.t-mobile.pl i obslugaPlatnosci1@t-mobile.pl na co zwróciła uwagę „Gazeta Wrocławska". Wpatrując się uważnie łatwo zauważyć, że adres nie jest prawdziwy, ale w pośpiechu łatwo przegapić, że e-mail nie przyszedł od operatora. Pół biedy, jeżeli ktoś wpłaci oszustom kwotę jakiej się domagają – w takich wiadomościach zazwyczaj jest też załącznik, którego otwarcie infekuje urządzenie i może sprawić, że przestępcy będą mogli przejąć dane do logowania do bankowości elektronicznej ofiary. Dlatego przy nawet najmniejszych wątpliwościach czy e-mail na pewno pochodzi od naszego operatora najlepiej skontaktować się telefonicznie z biurem obsługi (i odżałować parę złotych za rozmowę z konsultantem).
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Wiele popularnych produktów drożało w ostatnich tygodniach w dwucyfrowym tempie. Rekordy zwyżek pobiły masło, czekolada i warzywa. Ceny nie spadły w żadnej kategorii.
Platforma internetowa zamierza ogłosić publiczne wezwanie do wykupu 100 proc. kapitału zakładowego About You. Wyłożyć na to chce ok 1,1 mld euro.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno rosną hotele i SPA.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Aż 2,4 z 10,2 mld zł długów firm przypada na handel. Wojna dyskontów pogłębia kłopoty tej branży.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach kupiła spółka NEPI Rockcastle. Transakcja opiewa na 405 mln euro.
Kończący się 2024 rok był dla spółek prowadzących sieci sklepów z odzieżą i obuwiem trudniejszy, niż się spodziewano. Ale rok 2025 może być jeszcze bardziej wymagający. Dotyczy to także gigantów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas