Japoński koncern boleśnie odczuł koreański bojkot

Japoński koncern Asahi poinformował, że koreański bojkot sporo go kosztował.

Aktualizacja: 13.02.2020 12:58 Publikacja: 13.02.2020 11:32

Japoński koncern boleśnie odczuł koreański bojkot

Foto: Bloomberg

Koncern Asahi Group Holdings poinformował, że bojkot konsumentów w Korei Południowej kosztował go w zeszłym roku aż 3 mld jenów (około 107 mln złotych).

Atsushi Katsuki, dyrektor wykonawczy koncernu, poinformował, że także w tym roku największy japoński browar notuje ogromny spadek sprzedaży swoich produktów w Korei Południowej.

Koreańczycy praktycznie przestali w zeszłym roku kupować japońskie piwo. W 2018 roku wartość eksportu japońskiego piwa wynosiła ponad 800 mln jenów. Korea Południowa była dotychczas jednym z największych rynków zagranicznych japońskiego piwa, a w 2018 roku przypadło na nią aż 60 proc. eksportu.

Koreańscy importerzy musieli zutylizować piwo ze swoich magazynów, ponieważ zapasy przekroczyły date przydatności do spożycia - informuje agencja Reutera.

Bojkot japońskich towarów w Korei południowej to pokłosie konfliktu o odszkodowania dla koreańskich robotników przymusowych z czasów II wojny światowej. W 2018 roku południowokoreański sąd nakazał japońskiej firmie wypłacić odszkodowania czterem byłym robotnikom przymusowym. Władze w Tokio uznały wyrok za niedopuszczalny i pokreśliły, iż sprawa rozliczeń została rozwiązana w 1965 roku.

W ramach retorsji władze w Tokio zdecydowały wzmożeniu kontroli południowokoreańskiego eksportu, a w sierpniu 2019 roku Japonia zdecydowała o wykreśleniu Korei z listy krajów uprzywilejowanych w stosunkach handlowych.

Zysk operacyjny Asahi w 2019 r. Spadł o 4,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i spadł do 201 mld jenów. W tym roku firma prognozuje wzrost o 1 proc. do 203 mld jenów. Analitycy zakładali, że zysk koncernu wyniesie 242 mld jenów.

Koncern Asahi Group Holdings poinformował, że bojkot konsumentów w Korei Południowej kosztował go w zeszłym roku aż 3 mld jenów (około 107 mln złotych).

Atsushi Katsuki, dyrektor wykonawczy koncernu, poinformował, że także w tym roku największy japoński browar notuje ogromny spadek sprzedaży swoich produktów w Korei Południowej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO