Reklama

UOKiK ukarał Biedronkę: Sieć wprowadzała klientów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na właścicieli sieci handlowej Biedronka 60 milionów złotych kary. Powodem jest wprowadzanie klientów w błąd w sprawie pochodzenia produktów sprzedawanych w sklepach tej popularnej sieci handlowej.

Aktualizacja: 26.04.2021 12:00 Publikacja: 26.04.2021 10:55

UOKiK ukarał Biedronkę: Sieć wprowadzała klientów w błąd

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

ula

Inspektorzy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalili, że wiele warzyw i owoców było sprzedawanych przez sieć jako pochodzące z Polski. To miało zachęcić klientów do zakupu. W rzeczywistości te produkty pochodziły jednak z innych krajów. Dochodzenie wszczęto w maju zeszłego roku.

Jako polski sprzedawano czosnek z Hiszpanii, seler z Niderlandów, czy cebulę z Francji. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny poinformował w oświadczeniu, że "postępowanie wykazało, że w wielu przypadkach informacje na wywieszkach różniły się od tych na opakowaniach zbiorczych czy w dokumentach dostawy. Naruszenia te miały charakter systemowy i długotrwały".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama