Reklama

UOKiK ukarał Biedronkę: Sieć wprowadzała klientów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na właścicieli sieci handlowej Biedronka 60 milionów złotych kary. Powodem jest wprowadzanie klientów w błąd w sprawie pochodzenia produktów sprzedawanych w sklepach tej popularnej sieci handlowej.

Aktualizacja: 26.04.2021 12:00 Publikacja: 26.04.2021 10:55

UOKiK ukarał Biedronkę: Sieć wprowadzała klientów w błąd

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

ula

Inspektorzy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalili, że wiele warzyw i owoców było sprzedawanych przez sieć jako pochodzące z Polski. To miało zachęcić klientów do zakupu. W rzeczywistości te produkty pochodziły jednak z innych krajów. Dochodzenie wszczęto w maju zeszłego roku.

Jako polski sprzedawano czosnek z Hiszpanii, seler z Niderlandów, czy cebulę z Francji. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny poinformował w oświadczeniu, że "postępowanie wykazało, że w wielu przypadkach informacje na wywieszkach różniły się od tych na opakowaniach zbiorczych czy w dokumentach dostawy. Naruszenia te miały charakter systemowy i długotrwały".

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama