Sprzedaż papieru toaletowego wzrosła o 56 proc.

W pierwszym tygodniu marca, ale jeszcze przed decyzją o zamknięciu szkół, Polacy już masowo kupowali żywność. Mocniej rosła sprzedaż produktów chemicznych.

Aktualizacja: 17.03.2020 10:48 Publikacja: 17.03.2020 07:19

Sprzedaż papieru toaletowego wzrosła o 56 proc.

Foto: Adobe Stock

Z najnowszych danych firmy Nielsen wynika, że od 2 do 8 marca wartość całego koszyka wzrosła o 13 proc. w porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej. Koszyk kosmetyków oraz chemii wzrósł nieznacznie więcej niż dla produktów spożywczych. W tym tygodniu w ujęciu rocznym sprzedaż produktów antybakteryjnych wzrosła o blisko 2 tys. proc.

Sprzedaż mydła wzrosła o 153 proc., papieru toaletowego o 56 proc. Podobnie jak w tygodniu poprzednim Polacy kupowali też więcej suchych produktów spożywczych: ryżu o 127 proc, mąki o 112 proc., a makaronu o 92 proc.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł