Rząd nie ustąpi ze sklepami. Coraz większy chaos

Choć ograniczenia co do liczby osób na zakupach w sezonie wielkanocnym potęgują chaos, to rząd nie ma zamiaru ustępować.

Aktualizacja: 08.04.2020 11:37 Publikacja: 08.04.2020 11:25

Rząd nie ustąpi ze sklepami. Coraz większy chaos

Foto: Fotorzepa/ Michał Walczak

Odkąd w handlu obowiązuje limit trzech osób jednocześnie w sklepie na jedno stanowisko kasowe, pod sklepami ustawiają się długie kolejki. Często wybuchają w nich awantury, wielu klientów nie zachowuje też bezpiecznych odległości, co jeszcze potęguje zagrożenie epidemiologiczne.

Choć branża apeluje o poluzowanie regulacji zwłaszcza dla większych sklepów, które z racji powierzchni mogą zapewnić większej liczbie osób bezpieczne zakupy, to na zmiany się póki co nie zanosi.

- Działania rządu mają na celu opanować rozprzestrzenianie się koronawirusa. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do zasad. Obecna sytuacja jest nowa dla każdego z nas, dlatego musimy być dla siebie wyrozumiali i wspólnie przetrwać ten trudny czas - wyjaśnia „Rzeczpospolitej” Centrum Informacyjne Rządu.

Sklepom nie podoba się też sposób wprowadzenia godzin, podczas których zakupy mogą robić seniorzy. Potęguje to chaos, a brak określenia wielu szczegółów, np. czy sklep może legitymować klientów lub wypraszać w tych godzinach ze sklepów osoby młodsze powoduje, że problemów przybywa.

Do tego dane systemu M/platform pokazują, że w małych sklepach średnie obroty w godzinach 10-12 spadały nawet o 15 proc., podczas gdy tuż po godzinie 12.00 wzrastały o 25 proc. Z tych samych danych wynika, że zaobserwowany tydzień temu trend robienia dużych zakupów w małych sklepach nie tylko się utrzymuje, ale coraz bardziej umacnia – kupujemy tam już o 20 proc. rzadziej, ale średnia wartość koszyka wzrosła o 44 proc.

Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł