Firmy podały w komunikacie, że po połączeniu ich wartość wyniesie 26,07 mld euro. Obydwie obecne są w Europie, holenderski Ahold z sieciami Hypernova czy Albert wiele lat działał w Polsce zanim sprzedał swoje placówki grupie Carrefour.
Jednak obydwie ponad 60 proc. sprzedaży generują na rynku amerykańskim i to on stał się argumentem na rzecz przeprowadzenia fuzji. Ahold działa tam z sieciami Stop & Shop oraz Giant zaś belgijskie Delhaize znane jest z marek Food Lion oraz Hannaford.
Transakcja zostanie przeprowadzona przez wymianę akcji. Akcjonariusze za każdy walor Delhaize dostaną 4,75 akcji Ahold. Jednak to akcjonariusze holenderskiej grupy po połączeniu będą sprawować kontrolę nad firmą, obejmując 61 proc. akcji w połączonym kapitale.
Ahold podał również iż będzie kontynuował program skupu akcji własnych dzięki któremu do akcjonariuszy ma trafić 1 mld euro. Operacja ma zostać sfinalizowana jeszcze przed przeprowadzeniem fuzji z Delhaize.
Po fuzji firmy będą miały ponad 6,5 tys. sklepów z 375 tys. pracowników. Firma spodziewa się ponad 50 mln klientów tygodniowo w USA. Grupą Ahold Delhaize pokieruje prezes Dick Boer, zaś szefem rady będzie Mats Jansson. Spółki spodziewają się oszczędności rzędu 500 mln euro już w trzecim roku po połączeniu.