IKEA podała, że w ostatnim roku finansowym (obejmującym okres od 1 września 2014 roku do 31 sierpnia 2015 roku) jej sprzedaż wzrosła 2,65 mld zł, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 12 proc. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się meble do kuchni i sypialni. Do najczęściej kupowanych należały także akcesoria z działów oświetlenie, tekstylia i gotowanie. IKEA Retail Polska zarządza w Polsce dziewięcioma sklepami sprzedaż.
- Był to kolejny bardzo udany rok w Polsce. Zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży oraz otworzyliśmy nowy sklep w Bydgoszczy. Tym samym Polska nadal stanowi jeden z najszybciej rosnących rynków dla Grupy IKEA – mówi Evelyn Higler, prezes IKEA Retail w Polsce.
Firma podaje, że w najbliższych miesiącach chce osiągnąć całkowitą niezależność energetyczną, czyli wytwarzać tyle energii ze źródeł odnawialnych, ile zużywa jako Grupa IKEA w Polsce, w sklepach, centrach handlowych, fabrykach, centrach dystrybucji czy biurach.
Globalna sprzedaż IKEA Retail wyniosła 31,9 mld euro, co stanowi wzrost o 11,2 proc. w porównaniu do roku finansowego 2014. Najszybciej rosnącym rynkiem Grupy IKEA pozostają Chiny, za którymi uplasowała się Rosja. Rekordowym wzrostem mogą pochwalić się Niemcy. Bardzo dobrym wynikiem wykazała się również Ameryka Północna.
- Spoglądając w przyszłość, widzimy wiele możliwości dalszego rozwoju w oparciu o nasze sklepy i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – mówi Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor generalny Grupy IKEA.