Aktualizacja: 25.01.2025 13:42 Publikacja: 09.12.2024 05:22
Foto: Adobe Stock
Sklepy z odzieżą i obuwiem zakończyły cenową wojnę na opróżnianie magazynów. To jednak nie oznacza, że cena przestała czynić cuda. Rynek odzieży i obuwia zdobywają sklepy wielobranżowe, takie jak Pepco czy Dealz. Kluczem do sukcesu jest dziś skala, właściwa segmentacja produktów i… marketing. Firmy właśnie podejmują strategiczne decyzje, które zdeterminują przyszłość. Które poradzą sobie w 2025 r. najlepiej?
Niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej Adidas zamierza zwolnić nawet 500 pracowników, w celu „uproszczenia działalności” – donosi CNBC. Firma miała ogłosić ten plan tuż po opublikowaniu zaskakująco dobrych wyników.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Handel ubraniami systematycznie się kurczy i przechodzi do internetu. Odczuła to spółka będąca właścicielem marek Troll i Top Secret - jest likwidowana, nie dała rady walczyć z Temu czy Shein.
Według prognoz w najbliższych latach średnio o 2 proc. rocznie będzie rosła wymiana handlowa Stanów Zjednoczonych z Unią Europejską. Cła zapowiadane przez nowego prezydenta nie powinny tego zmienić.
Firmy na całym świecie oraz ekonomiści martwią się konsekwencjami wprowadzenia przez Donalda Trumpa wysokich ceł na towary z Chin, Kanady i Meksyku. Jednak Jamie Dimon, dyrektor generalny największego banku w USA, uważa, że mają oni za mało wiary w plan Trumpa i zbyt mocno się martwią.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Od 2025 roku obowiązują nowe zasady sprzedaży bananów. Przepisy unijne określają, jak powinny być oznakowane owoce dostępne w sprzedaży. Konieczne jest wskazanie m.in. informacji o kraju pochodzenia.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Pakiet Uproszczeniowy Omnibus to rozwiązanie wyczekiwane. Ale czy ułatwi życie firmom, raportującym kwestie zrównoważonego rozwoju? Czy przeciwnie: wprowadzi zamęt prawny i zagrozi ambitnym unijnym celom klimatycznym oraz społecznym?
Mało prawdopodobne jest, aby termin wprowadzenia systemu kaucyjnego został po raz kolejny przesunięty. Firmy muszą więc solidnie przygotować się do nowych obowiązków.
Rośnie polski eksport do Ukrainy, w 2024 r. może paść rekord. Polska prześcignęła Niemcy i jest drugim dostawcą, wyprzedzają nas tylko Chiny. Potencjał tej współpracy rośnie, gdy cofająca się globalizacja i kryzys wymuszają szukanie nowych partnerów.
W ubiegłym roku deweloperzy ukończyli budowę 530 tys. mkw. powierzchni handlowej. To najlepszy wynik od 2015 r. – podaje firma doradcza Cushman & Wakefield.
Polscy producenci fermentowanych napojów winiarskich, m.in. cydrów, win owocowych i miodów pitnych, apelują o zmianę prawa. Obecnie nie mogą legalnie zaoferować opcji bezalkoholowych, a to szybko rosnąca część rynku.
Jak będzie wyglądał gospodarczy świat z prezydentem Donaldem Trumpem? Czy trzeba się go bać, a może strach będzie miał jedynie wielkie oczy? Rozmawiamy o tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza jest Marcin Mrowiec, główny ekonomista Grant Thornton.
Załamanie dochodów Kremla z eksportu po zaostrzeniu sankcji USA wobec banków, stało się faktem. Oznacza to brak napływu walut do kasy reżimu, za czym idzie spadek niezbędnego do prowadzenia wojny importu.
Od 2025 roku obowiązują nowe zasady sprzedaży bananów. Przepisy unijne określają, jak powinny być oznakowane owoce dostępne w sprzedaży. Konieczne jest wskazanie m.in. informacji o kraju pochodzenia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas