Aktualizacja: 08.12.2024 01:36 Publikacja: 06.11.2024 05:02
Foto: Adobe Stock
Coraz chętniej kupujemy online, ale w pobliskich sklepach. Ten tzw. lokalny e-commerce to nowy, ale szybko rosnący trend. Najnowsze badania, których wyniki „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, pokazują, że takie rozwiązanie to oszczędność czasu i kosztów – nie czekamy bowiem na dostawę „pod drzwi” i nie płacimy za kuriera. Aż 70 proc. internautów, którzy wybierają okoliczne biznesy, kieruje się właśnie ceną – podaje TrustMate w swoim raporcie.
Z ich analiz wynika, że w sieci w swojej najbliższej okolicy szukamy restauracji i hoteli (ponad 40 proc. przypadków), sklepów z odzieżą i tekstyliami (29 proc.), a także z artykułami RTV-AGD (27 proc.) oraz fryzjerów i salonów piękności (25 proc.).
Choć policyjne statystyki wskazują na spadek liczby zgłoszeń tego typu przestępstw i wykroczeń, to zdaniem ekspertów jest wręcz odwrotnie. A na policję trafia co najwyżej co trzecie zdarzenie.
Procter & Gamble dokonał przeglądu swojego łańcucha dostaw i zmienia dostawców stali wykorzystywanej do produkcji cienkich pasków stali nierdzewnej w popularnych maszynkach do golenia Gillette.
Władze rosyjskie negocjują z sieciami supermarketów, namawiając handlowców do obniżenia cen tradycyjnych produktów świątecznych — pisze „Moscow Times”. Bo ceny np. majonezu są wręcz bulwersujące. A ostatnio wzrosły o ponad 10 proc.
W Black Friday liczba transakcji wzrosła o 53 proc. w porównaniu z pozostałymi dniami listopada. Sprzedawcy online zanotowali obroty wyższe o 136 proc. Przed rokiem ten wzrost wynosił 116 proc., co wskazuje, że ten sezon świąteczny zapowiada się obiecująco.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Czy po deszczu pieniędzy dla pracowników wystrzeli nam konsumpcja prywatna – to był jeden z zakładów ekonomistów na 2024 r. Trzeci kwartał przyniósł rozczarowanie, ale jest za wcześnie, by załamywać ręce. A może być wręcz odwrotnie...
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Ursula von der Leyen ogłosiła uroczyście 6 grudnia w Montevideo w imieniu Unii Europejskiej zawarcie traktatu o wolnym handlu z krajami Mercosur, Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem, do których dołączyła później Boliwia.
Facebook, Instagram, X, Tik-Tok czy LinkedIn - w tych mediach społecznościowych są obecne duże miasta. Z nowego raportu wynika, że najlepiej radzi sobie tam Łódź.
Sąd apelacyjny w USA odmówił zablokowania ustawy, która wymusza na właścicielach TikToka sprzedaż popularnej aplikacji społecznościowej, jeśli chcą działać dalej na amerykańskim rynku.
W przyszłym roku w grudniu będą trzy niedziele handlowe. Jednak pracownicy sklepów będą mogli pracować, rotacyjnie, tylko w dwie z nich.
Polska firma jest czwartą co do wielkości platformą marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z USA i jedną chińską.
Prawdopodobnie w ostatnich miesiącach, po 18 latach istnienia, skasowano słynną stronę Redwatch, którą bezskutecznie próbowały zamknąć polskie służby. Jej celem było zbieranie informacji o „zdrajcach rasy”, głównie politykach i działaczach lewicowych.
Handel elektroniczny staje się przedmiotem intensywnych dyskusji w Brukseli w związku z napływem niezgodnych z unijnymi regulacjami produktów spoza Unii Europejskiej i potrzebą wzmocnienia nadzoru nad platformami internetowymi.
Po tym, jak wysiadł silnik inwestycji napędzający PKB, wyłączył się motor eksportu. Teraz dławi się ostatni silnik – konsumpcji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas