Reklama
Rozwiń
Reklama

Olej słonecznikowy wypiera oliwę z hiszpańskich kuchni. Producenci alarmują

Olej słonecznikowy zdetronizował oliwę jako królową kuchni w Hiszpanii, największym na świecie producencie oliwy. Rosnące ceny zmuszają konsumentów do przejścia na tańsze opcje – informuje Reuters.

Publikacja: 24.08.2024 14:16

Olej słonecznikowy detronizuje oliwę

Olej słonecznikowy detronizuje oliwę

Foto: REUTERS/Jon Nazca

Hiszpanie kupili 107 milionów litrów różnych rodzajów oliwy w pierwszej połowie 2024 r. w porównaniu do 179 milionów litrów oleju słonecznikowego- według największego hiszpańskiego stowarzyszenia rozlewniczego oliwy, Anierac.

Do zeszłego roku oliwa była najpopularniejszym tłuszczem roślinnym do smażenia i gotowania w hiszpańskich gospodarstwach domowych, stanowiąc 62 proc. sprzedaży według objętości w 2023 r., podczas gdy olej słonecznikowy stanowił prawie 34 proc. – wynika z danych Ministerstwa Rolnictwa. Spożycie oliwy spada w Hiszpanii — przyznaje Primitivo Fernandez, rzecznik Anierac. „Są gospodarstwa domowe, które kupowały tylko oliwę, a teraz po raz pierwszy kupują olej słonecznikowy i oliwę” — powiedział.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama