Reklama

Potężne zwolnienia Unilever w Europie. Pracę straci jedna trzecia załogi biurowej

Koncern Unilever ogłosił plan zwolnienia co trzeciego pracownika ze stanowisk biurowych w Europie do końca 2025 r. Nie wiadomo, w jakim stopniu obejmą one Polskę.

Publikacja: 12.07.2024 17:45

Potężne zwolnienia Unilever w Europie. Pracę straci jedna trzecia załogi biurowej

Unilever, Knorr

Foto: Adobe Stock

Tak duże zwolnienia to plan kierownictwa Unilever na rzecz poprawienia wyników oraz ożywienia wzrostu przychodów borykającego się z trudnościami giganta z branży dóbr konsumpcyjnych. W efekcie firma do 2025 r. chce zwolnić aż jedną trzecią wszystkich stanowisk biurowych w Europie.

Ogromne zwolnienia w Unilever. 3,2 tys. osób na bruk

– W ciągu najbliższych kilku tygodni rozpoczynamy proces konsultacji z pracownikami, na których proponowane zmiany mogą mieć wpływ – zapowiedział w e-mailu rzecznik Unilever.

W środę firma poinformowała kadrę kierowniczą wyższego szczebla, że ​​według szczegółów telekonferencji przeprowadzonej w całej firmie do końca 2025 r. w Europie pracę straci aż 3,2 tys. osób.

O szczegółach planu jako pierwszy poinformował dziennik Financial Times. Polskie biuro prasowe póki co nie ustosunkowuje się do zapowiedzi, nie opublikowano też stanowiska, w jakim stopniu zwolnienia mogą objąć rodzime biura.

Unilever jest dużym producentem artykułów FMCG, w jego portfelu znajdują się takie marki produktów chemicznych jak Dove, AXE, Domestos czy spożywczych jak lody Magnum oraz marki Knorr czy Amino.

Reklama
Reklama

Unilever podał, że cięcia etatów są częścią ogłoszonego w marcu programu produktywności, który przewidywał zwolnienia aż 7,5 tys. osób.

Unilever planuje też inwestycje, również w Polsce

- Oczekiwany wpływ netto na stanowiska w Europie od chwili obecnej do końca 2025 r. będzie wahał się od 3 tys. do 3,2 tys. stanowisk – powiedziała podczas rozmowy wideo Constantina Tribou, dyrektor ds. zasobów ludzkich.

Dyrektor generalny Hein Schumacher, który objął to stanowisko w zeszłym roku, w październiku przedstawił plany mające na celu odzyskanie zaufania inwestorów poprzez uproszczenie działalności firmy po jej słabych wynikach w ostatnich latach.

Czytaj więcej

Właściciel Dove i Knorr ma problemy. Produkty Unilever nie takie ekologiczne?

Unilever także inwestuje w Polsce, niedawno ogłosił plan wydania 90 mln zł na zakład w Poznaniu, jeden z trzech zlokalizowanych w Polsce.

W ramach inwestycji powstanie nowa linia produkcyjna, która pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych kategorii ramen dla marek Knorr, Unox oraz Amino. Pełna automatyzacja pozwoli na wydajność na poziomie 600 tys. opakowań na dobę. Nowe produkty będą dystrybuowane w Polsce, a także Holandii, na Węgrzech oraz w wybranych innych krajach europejskich. Jednocześnie to kluczowy dla Europy zakład produkcyjny należący do spożywczej części biznesu (Nutrition Bussines Group) firmy, produkujący największy tonaż spośród fabryk na kontynencie – średnio 10 tys. ton produktów miesięcznie.

Reklama
Reklama

Inwestycja w Poznaniu pomoże nam w dalszym ciągu odpowiadać na rosnące wymagania europejskiego rynku. Co więcej, również nasz polski biznes spożywczy umacnia swoją pozycję – mówi Hanneke Faber Nutrition President w Unilever.

– W marcu br. ogłosiliśmy uruchomienie kompleksowego programu produktywności, którego celem jest większa koncentracja i wzrost poprzez bardziej efektywną strukturę organizacji. Rozpoczęliśmy w Europie proces konsultacji z pracownikami, którzy mogą być objęci proponowanymi zmianami, który będzie trwał kilka najbliższych tygodni. Nie udzielamy informacji dot. podziału według krajów – odpowiedziało na nasze pytania biuro prasowe Unilever.

Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama