Właściciel Dove i Knorr ma problemy. Produkty Unilever nie takie ekologiczne?

Unilever, właściciel tak znanych marek jak Dove, Axe czy Knorr, został oskarżony o zwodzenie konsumentów w kwestii ekologii. Produkty koncernu mają wcale nie być tak przyjazne środowisku, jak przekonuje gigant.

Publikacja: 13.12.2023 13:09

Właściciel Dove i Knorr ma problemy. Produkty Unilever nie takie ekologiczne?

Foto: Adobe Stock

Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków (Competition and Markets Authority - CMA) postanowił wziąć pod lupę sposób reklamowania produktów Unilever w związku z oskarżeniami o to, że koncert wyolbrzymia ich pozytywny wpływ na środowisko. Zdaniem regulatora, niektóre komunikaty, hasła i grafiki widoczne na artykułach giganta mogą wprowadzać w błąd konsumentów i wydawać się zbyt niejasne i nieprecyzyjne.

Brytyjski gigant jest właścicielem wielu popularnych marek kosmetyków do higieny osobistej, jak Dove, Clear, Axe czy Rexona, i produktów spożywczych, w tym Flory, Kasi, Hellmann’s i Knorr.

Czytaj więcej

Polacy zmarnują mniej żywności w święta? Tradycja w odwrocie

Unilever odpiera zarzuty o ekościemę

Jak zauważa regulator, niektóre składniki produktów Unilever są przedstawione na opakowaniach w sposób, który wyolbrzymia ich pochodzenie naturalne i przyjazność środowisku, co jest nieuczciwą praktyką marketingową zwaną jako ekościema (ang. greenwashing). Urząd wymienił również zastosowanie przez koncern specyficznych kolorów i obrazów, które mają przekonywać konsumentów o tym, że produkt jest „zielony”, jak liście na białych opakowaniach.

- Coraz więcej osób próbuje wnieść swój wkład w ochronę środowiska, ale martwi nas to, że wielu konsumentów może zostać wprowadzonych w błąd przez rzekome „zielone” produkty, które wcale nie są takie, jak się je przedstawia – zaznaczyła Sarah Cardwell, przewodnicząca CMA, cytowana przez BBC.

Jak dodała, dotychczasowe dowody zebrane przez urząd budzą obawy co do tego, czy Unilever w odpowiedni sposób przedstawia swoje produkty jako ekologiczne.

Gigant jak dotąd zaprzecza wszelkim oskarżeniom, twierdząc, że jest nimi „zaskoczony i zawiedziony”. Jak przekonuje, jego sposób prezentowania artykułów higienicznych czy żywnościowych nie zwodzi konsumentów, lecz jest „przejrzysty i jasny”.

Handel
Lepsze dwa lata dla handlu na świecie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Handel
Walka na ceny z dyskontami wychodzi poza żywność. Teraz odzież i wyposażenie domu
Handel
Grzegorz Pytko, Biedronka: To nie my rozpoczęliśmy ostrą walkę na obniżki cen
Handel
Koniec hamowania wzrostu cen w sklepach. Co najmocniej drożeje?
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Handel
Nowa sieć dołączyła do wojny cenowej. Daje zniżki na karty Lidla i Biedronki