Reklama

Kultowa polska marka podbije Zachód? Producent szykuje inwestycje i ekspansję

Znana z płynu do mycia naczyń Ludwik Grupa Inco planuje ekspansję na europejskich rynkach i szykuje warte 200 mln zł inwestycje. Także w ekologiczne nawozy.

Publikacja: 09.07.2024 16:01

Kultowa polska marka podbije Zachód? Producent szykuje inwestycje i ekspansję

Foto: Adobe Stock

Marka Ludwik jest jedną z niewielu marek znanych z PRL, które dotrwały do dziś (i nie zmieniły właściciela). Choć na początku lat 90. konkurencja atakowała Ludwika w reklamach, to flagowy produkt Grupy Inco nadal jest liderem rynku – w 2023 roku miał 31,2 proc. udziału w wolumenie sprzedaży płynów do naczyń i zajmował też drugą pozycję pod względem wartości sprzedaży z 28,8 proc. udziału.

Firma chce rozszerzyć swoją działalność o inne rynki. Jak informuje „Puls Biznesu”, prezes Grupy Inco zadeklarował skierowanie uwagi Inco na rynki we Włoszech, Niemczech i Francji. Inco chce w ten sposób zwiększyć udział eksportu w swoich przychodach, obecnie odpowiada on za 12 procent przychodów firmy. Dodatkowym problem z eksportem jest fakt, że w 2022 roku Inco musiała opuścić rynki rosyjski i białoruski, gdzie od dawna cieszyła się renomą wśród klientów. Jej produkty nadal jednak trafiają na rynek ukraiński.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Reklama
Reklama