Tym samym stał się czwartym dniem roku pod względem dobowej wartości wszystkich transakcji dokonywanych w internecie – wynika z najnowszego raportu Adobe Digital Index.

Z danych Pew Research Center wynika, że co piąty mieszkaniec Stanów Zjednoczonych pozostaje online bez przerwy. Aż 73 proc. Amerykanów korzysta z sieci codziennie, z czego 42 proc. robi to kilka razy dziennie, a jedynie 10 proc. zaledwie jeden raz w ciągu dnia. Tylko 13 proc. całej populacji korzysta z internetu kilka razy w tygodniu lub rzadziej. Badania wskazują, że 7 grudnia to czas wzmożonej aktywności e-konsumentów nie tylko w USA, ale także w wielu krajach europejskich.

– Amerykański rynek e-commerce należy do światowej czołówki zarówno pod względem wartości transakcji dokonywanych online, jak i świadomości konsumentów. Należy jednak pamiętać, że zmiany wynikające z postępującej digitalizacji społeczeństw i konsumentów mają już wymiar nie tylko lokalny, ale coraz częściej także globalny. Obserwujemy to m.in. na przykładzie usług logistycznych. Obecnie wszyscy operatorzy pocztowo-kurierscy szukają najbardziej sprawnego modelu biznesowego, który pozwoli dostarczyć zamówioną przesyłkę w dowolne miejsce na świecie w sposób szybki i efektywny cenowo – mówi Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl.

Jak podkreśla, handel i logistyka transgraniczna to rezultat globalizacji całego sektora e-commerce, na co kluczowy wpływ bez wątpienia ma rozwój technologii mobilnych. – Rywalizacja pomiędzy poszczególnymi graczami na takim rynku jest i będzie niezwykle trudna. W mojej ocenie przyszłością całej branży – zarówno e-commerce, jak i logistycznej – są przemyślane partnerstwa i współpraca pomiędzy poszczególnymi graczami. Tylko w ten sposób możliwe będzie stworzenie usług, które sprostają potrzebom i oczekiwaniom zarówno rynku, jak i konsumentów – dodaje jeden z najbogatszych Polaków.