Reklama

Młodzi Polacy nie wyobrażają sobie innej formy kupowania

Aż 90 proc. najmłodszej generacji konsumentów kupuje online, a ponad 60 proc. robi to regularnie. Niewiele mniejsza grupa wcześniej szuka produktów w mediach społecznościowych.

Aktualizacja: 11.07.2023 06:16 Publikacja: 11.07.2023 03:00

Młodzi Polacy nie wyobrażają sobie innej formy kupowania

Foto: Adobe Stock

Popularność zakupów internetowych wśród Polaków rośnie niezależnie od wieku, ale najmłodsze generacje – wychowane już w świecie online – nie wyobrażają sobie innej formy kupowania. Z badania PayPala, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że 90 proc. Polaków urodzonych po 1981 r. robi zakupy w internecie.

To przedstawiciele pokoleń określanych jako milenialsi oraz najmłodsi, czyli generacja Z. Choć wiele ich łączy, to jednak widać też pewne różnice, wynikające choćby z wyższej siły nabywczej starszych milenialsów, którzy zdobyli już pozycję na rynku pracy. W efekcie w kwietniu to oni wydawali online średnio nieco ponad 1 tys. zł, ok. 200 zł więcej niż przedstawiciele generacji Z. 67 proc. z nich jest też bardziej skłonne do wielokrotnych zakupów (58,5 proc. w młodszym pokoleniu).

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Reklama
Reklama