Answear.com ma zielone światło dla przejęcia SneakerStudio i PRM

Odzieżowa platforma e-commerce wzbogaci się o dwie obuwnicze marki. Mimo że fundusz, który w nią zainwestował, nie ma przekonania do transakcji.

Publikacja: 15.05.2023 03:00

Answear.com ma zielone światło dla przejęcia SneakerStudio i PRM

Foto: materiały prasowe

Mimo opisywanych przez nas wątpliwości funduszu MCI, mniejszościowego akcjonariusza Answear.com, nadzwyczajne walne zgromadzenie odzieżowej platformy e-commerce przynoszącej rocznie prawie 1 mld zł przychodu wznowiło obrady i zgodziło się na emisje akcji, za które spółka zrealizować ma ważną transakcję. Chodzi o przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa spółki Fashion Trends Group, czyli obuwniczego biznesu prowadzonego pod markami SneakerStudio i PRM w internecie oraz dwóch butikach stacjonarnych.

Jak wynika z komunikatów podsumowujących NWZ, projekt poparli akcjonariusze dysponujący nieco ponad 10,3 mln głosów na NWZ. Natomiast przeciwko oddano 46,4 tys. ważnych głosów.

Czytaj więcej

Niemieckie Zalando i polski Answear na różnych prędkościach

To oznacza, że NWZ uchwaliło emisje przejęciowe głosami założycieli Answear.com – braci Bajołków. W wynikach głosowań nie widać puli przysługującej MCI, a fundusz był obecny na zgromadzeniu i zarejestrował pakiet 4,3 mln akcji i głosów.

– Pełnomocnik funduszu MCI był obecny na NWZ, jednak po wznowieniu obrad nie wziął udziału w głosowaniu uchwał dotyczących emisji akcji i warrantów subskrypcyjnych – mówi „Rzeczpospolitej” Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych Answear.com.

Do zamknięcia tego wydania „Rzeczpospolitej” fundusz MCI nie odpowiedział na nasze pytania w tej kwestii.

Czytaj więcej

Wrzesień ważny dla Zalando i rosnącej mu konkurencji

W sumie Answear.com wyemituje etapami do 650 tys. akcji skierowanych do właścicieli przedsiębiorstwa oraz do 250 tys. walorów służących na rozliczenie programu motywacyjnego dla założyciela FTG – Łukasza Lepczyńskiego. Zgodnie z treścią uchwał zapłatą za przedsiębiorstwo jest pula 350 tys. walorów serii G po cenie emisyjnej 29,9 zł (razem 10,46 mln zł). Pozostałe 300 tys. akcji serii H (200 tys.) i I (100 tys.) FTG ma objąć po 0,05 zł za walor do końca 2023 i 2033 r. Akcje serii J, również po 0,05 zł, Lepczyński może objąć do 2025 r.

Krzysztof Bajołek uważa, że przejęcie SneakerStudio i PRM to ważny strategiczny ruch, dzięki któremu Answear.com umocni pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Będzie się też wyróżniać na tle konkurencji i wejdzie do grona firm z towarami luksusowymi. Jacek Dziaduś przekonuje, że kupione marki dzięki obecności w grupie Answear.com szybko poprawią wyniki.

Mimo opisywanych przez nas wątpliwości funduszu MCI, mniejszościowego akcjonariusza Answear.com, nadzwyczajne walne zgromadzenie odzieżowej platformy e-commerce przynoszącej rocznie prawie 1 mld zł przychodu wznowiło obrady i zgodziło się na emisje akcji, za które spółka zrealizować ma ważną transakcję. Chodzi o przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa spółki Fashion Trends Group, czyli obuwniczego biznesu prowadzonego pod markami SneakerStudio i PRM w internecie oraz dwóch butikach stacjonarnych.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy