Reklama

Wrzesień ważny dla Zalando i rosnącej mu konkurencji

Koniec wakacji będzie testem nastrojów konsumentów kupujących odzież i obuwie online. W II kw. br. największy gracz tracił rynek.

Publikacja: 05.08.2022 03:00

Wrzesień ważny dla Zalando i rosnącej mu konkurencji

Foto: Shutterstock

– Chcę mocno podkreślić, że nasze roczne cele pozostają bez zmian – powiedział w czwartek Robert Gentz, prezes Zalando, omawiając wyniki za drugi kwartał 2022 r. Były one – jak przyznawał prezes i odpowiedzialna za finanse Sandra Dembeck – słabsze niż planowane.

Przychody platformy prowadzącej marketplace z odzieżą, obuwiem, kosmetykami i wyposażeniem wnętrz spadły drugi kwartał z rzędu. Tym razem – mimo debiutu w kolejnych dwóch krajach: na Węgrzech i w Rumunii – obniżyły się o 4 proc., do 2,62 mld euro, a skorygowany zysk operacyjny był o ponad połowę niższy niż rok wcześniej: spadł ze 184 mln euro do 77 mln euro.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama