Marina Dubakina: Na razie IKEA nie planuje nowych dużych sklepów

Wciąż dużo inwestujemy w obecne sklepy. Polska to jeden z pierwszych rynków, gdzie testujemy małe formaty, jak studio planowania i zamówień w centrach handlowych – mówi Marina Dubakina, prezes IKEA Retail w Polsce.

Publikacja: 09.05.2023 03:00

Marina Dubakina: Na razie IKEA nie planuje nowych dużych sklepów

Foto: mat. pras.

W sprawozdaniu za rok finansowy 2022 wasza spółka w Polsce pokazała wzrost przychodów. To efekt wzrostu ilościowego sprzedaży czy raczej podnoszenia cen?

Patrząc na nasze wyniki widać w nich efekt obu tych rzeczy, w tym roku trend jest podobny. Oczywiście część naszego wzrostu to czysta matematyka wynikająca z ogólnej inflacji kosztów i w efekcie koniecznego podnoszenia cen. Widzimy też w niektórych kategoriach, jak choćby meble kuchenne, pewne spowolnienie, jeśli chodzi o liczbę sprzedawanych produktów. Po pandemii klienci wracają do sklepów, nie są już ograniczeni tylko do zamówień online, co dla rynku ma ogromne znaczenie. Widzimy ograniczanie dużych zakupów. Kuchnie to element większej całości: widać spowolnienie na rynku mieszkaniowym, a mniej nowych nieruchomości, to mniejsza sprzedaż kuchni.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne