Zalando: konsumenci są wyciszeni, ale będą zyski

Internetowa platforma e-commerce odzieżą, obuwiem i innym asortymentem, w pierwszym kwartale 2023 r. jeszcze nie wyszła na plus, ale jej straty widocznie zmalały. Konsumenci są „wyciszeni” – uważa menedżment Zalando.

Publikacja: 04.05.2023 13:35

Centrum logistyczne Zalando w Olsztynku

Centrum logistyczne Zalando w Olsztynku

Foto: fot. Zalando

Coraz mniejsze są straty niemieckiej firmy e-commerce Zalando. Grupa, która w czerwcu 2022 r.  urosła o Highsnobiety z towarami luksusowymi i tnie koszty, w pierwszym kwartale 2023 r. wykazała 2,26 mld euro przychodu (wzrost o 2,3 proc. rok do roku) oraz 0,7 mln euro skorygowanej straty operacyjnej (52 mln euro rok temu). Także jej klasyczny, raportowany wynik operacyjny był wyraźnie lepszy niż rok wcześniej: to 26,2 mln euro straty (ponad 68 mln euro rok temu). EBITDA grupy Zalando wyniosła w kwartale 51,2 mln  euro, a marża na tym poziomie 2,3 proc. Skorygowana EBITDA zaś 76,6 proc. (marża 3,6 proc.). Strata netto Grupy Zalando skurczyła się do 38,5 mln euro z 61,3 mln euro rok temu.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Prezydent Donald Trump ostrzega „Walmart”: Przełknijcie koszty ceł
Handel
Jacek Rutkowski po 22 latach przestaje być prezesem Amiki
Handel
Taliban dostarczy Putinowi owoce, przyprawy i dywany
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki