Reklama

Zalando: konsumenci są wyciszeni, ale będą zyski

Internetowa platforma e-commerce odzieżą, obuwiem i innym asortymentem, w pierwszym kwartale 2023 r. jeszcze nie wyszła na plus, ale jej straty widocznie zmalały. Konsumenci są „wyciszeni” – uważa menedżment Zalando.

Publikacja: 04.05.2023 13:35

Centrum logistyczne Zalando w Olsztynku

Centrum logistyczne Zalando w Olsztynku

Foto: fot. Zalando

Coraz mniejsze są straty niemieckiej firmy e-commerce Zalando. Grupa, która w czerwcu 2022 r.  urosła o Highsnobiety z towarami luksusowymi i tnie koszty, w pierwszym kwartale 2023 r. wykazała 2,26 mld euro przychodu (wzrost o 2,3 proc. rok do roku) oraz 0,7 mln euro skorygowanej straty operacyjnej (52 mln euro rok temu). Także jej klasyczny, raportowany wynik operacyjny był wyraźnie lepszy niż rok wcześniej: to 26,2 mln euro straty (ponad 68 mln euro rok temu). EBITDA grupy Zalando wyniosła w kwartale 51,2 mln  euro, a marża na tym poziomie 2,3 proc. Skorygowana EBITDA zaś 76,6 proc. (marża 3,6 proc.). Strata netto Grupy Zalando skurczyła się do 38,5 mln euro z 61,3 mln euro rok temu.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Reklama
Reklama