Rynek telewizorów - tak jak inne sektory - zmaga się ze skutkami spowolnienia, niemniej producenci widzą ciągłe przesuwanie popytu na modele coraz większe, a co za tym idzie - droższe. Polacy kupują rocznie ok. 2 mln sztuk telewizorów, a rynek warty jest ponad 5 mld zł.
2022 r. dał sektorowi niezbyt wiele powodów do zadowolenia. Z danych GfK Polonia wynika, że ilościowo rynek spadł 1,4 proc., ale w samym czwartym kwartale 19,8 proc. r/r. Wartościowo rynek skurczył się w całym roku 3,1 proc., zaś w jego ostatnim kwartale 21,5 proc. r/r.
Czytaj więcej
Kluczowe kategorie są mocno pod kreską. Kupujemy coraz mniej telewizorów czy tabletów. I oszczędz...
Jednak firma Samsung podkreśla, że jest tu wyjątek: widać zainteresowanie modelami z coraz większymi przekątnymi - ekrany o przekątnej 65 cali (i większe) zyskują od 2018 r., i to już ponad 6 proc. rynku.
W 2013 r. Samsung sprzedał w Polsce pierwszy telewizor Ultra HD S9 o przekątnej ekranu 85 cali, który wtedy kosztował 149 tys. zł. 10 lat później nie tylko można kupić jeszcze większe ekrany, ale ich cena jest kilkanaście razy niższa.