Mniej Polaków zrobiło wielkanocne zakupy. Wiemy, kto stracił na tym najwięcej

Z obserwacji ruchu ok. 300 tys. konsumentów wokół 13,5 tys. sklepów wynika, że w sezonie wielkanocnym ruch spadł średnio o 5 proc., choć hipermarkety straciły aż 13 proc. Potwierdza to, że większość Polaków chciała na świętach oszczędzać.

Publikacja: 20.04.2023 14:01

Jarmark Wielkanocny na Rynku Głównym w Krakowie

Jarmark Wielkanocny na Rynku Głównym w Krakowie

Foto: PAP/Łukasz Gągulski

Spadki dotyczyły wszystkich sektorów, choć najmniejsze zanotowały dyskonty - 1,2 proc. rdr - wynika z danych Proxi.cloud, które "Rzeczpospolita" poznała jako pierwsza. Z analizy wynika, że z kolei liczba unikalnych klientów zmniejszyła się w handlu o 8,2 proc. i ponownie najmniejszy spadek w ujęciu rdr. zaobserwowano w dyskontach, choć i tak wyniósł 6,5. Liderem tutaj są także hipermarkety ze spadkiem o 12,1 proc.

Analiza Proxi.cloud i UCE Research pokazuje, że w rynku wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych ruch zmniejszył się o 5 proc. rdr.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy