Reklama
Rozwiń

Mniej Polaków zrobiło wielkanocne zakupy. Wiemy, kto stracił na tym najwięcej

Z obserwacji ruchu ok. 300 tys. konsumentów wokół 13,5 tys. sklepów wynika, że w sezonie wielkanocnym ruch spadł średnio o 5 proc., choć hipermarkety straciły aż 13 proc. Potwierdza to, że większość Polaków chciała na świętach oszczędzać.

Publikacja: 20.04.2023 14:01

Jarmark Wielkanocny na Rynku Głównym w Krakowie

Jarmark Wielkanocny na Rynku Głównym w Krakowie

Foto: PAP/Łukasz Gągulski

Spadki dotyczyły wszystkich sektorów, choć najmniejsze zanotowały dyskonty - 1,2 proc. rdr - wynika z danych Proxi.cloud, które "Rzeczpospolita" poznała jako pierwsza. Z analizy wynika, że z kolei liczba unikalnych klientów zmniejszyła się w handlu o 8,2 proc. i ponownie najmniejszy spadek w ujęciu rdr. zaobserwowano w dyskontach, choć i tak wyniósł 6,5. Liderem tutaj są także hipermarkety ze spadkiem o 12,1 proc.

Analiza Proxi.cloud i UCE Research pokazuje, że w rynku wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych ruch zmniejszył się o 5 proc. rdr.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem
Handel
Cła Trumpa mogą uderzyć w hossę na giełdzie w Tokio