Coraz mniej papieru w rolce

Pomniejszanie gramatury produktu bez zmiany opakowania – czyli downsizing – na dobre zagościło w polskich sklepach. Papier toaletowy jest coraz krótszy.

Publikacja: 23.03.2023 03:00

Coraz mniej papieru w rolce

Foto: Adobe Stock

Jak przekonuje dr Krzysztof Łuczak, wieloletni ekspert rynku handlowego, downsizing robi się coraz bardziej powszechny w codziennych zakupach. Producenci zazwyczaj pomniejszają opakowania w kwestii gramatury. Przykładowo, zamiast 200 jest 180 gramów. Ale jednocześnie produkty pozostają w tym samym opakowaniu, żeby wizualnie wyglądało to identycznie. Ten stan potwierdza np. ostatnie badanie wykonane dla „Rzeczpospolitej”, w którym ponad 52 proc. ankietowanych stwierdziło, że zdecydowanie widać to w sklepach. Z kolei przeszło 22 proc. respondentów potwierdziło, że można to często zauważyć.

Pozostało 85% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy