Lidl wygrywa znowu z Biedronką

Przynajmniej, jeśli chodzi o preferencje ponad 500 tys. użytkowników mobilnych list zakupowych niemiecka sieć po raz kolejny jest najpopularniejsza. Najmocniej traci zaś Auchan.

Publikacja: 01.03.2023 16:17

Lidl wygrywa znowu z Biedronką

Foto: Bloomberg

Zestawienie przygotowała aplikacja Listonic, a Lidl utrzymał się na pozycji lidera rankingu, obejmując aż 35,2 proc. analizowanych list zakupów w kategorii spożywczej. Względem poprzedniego roku sieć zwiększyła swoją popularność o 7,7 pkt. proc. Duży skok popularności - o blisko 9 pkt. proc. to sukces także sieci Biedronka. Jej udział na analizowanych listach zakupów wyniósł 34,2 proc. Auchan jako jedyna na podium osłabiła swoją pozycję - o 2,9 pkt. proc. Autorzy zestawienia wyjaśniają, że ten największy odnotowany w raporcie spadek popularności mógł być związany z problemami wizerunkowymi sieci po wybuchu wojny w Ukrainie. Wynik na poziomie 7 proc. pozwolił utrzymać się Auchan na trzecim miejscu, ale znacznie oddalił sieć od konkurencji z podium.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne