Reklama

Szalejące ceny naganiają klientów dyskontom

W 2021 r. tanie sklepy urosły aż o 12,3 proc., choć cały rynek zyskał jedynie 3,2 proc. Wysoka inflacja napędza im nowych klientów. W efekcie za kilka lat odpowiadać mają za połowę rynku spożywczego.

Publikacja: 26.04.2022 21:00

Szalejące ceny naganiają klientów dyskontom

Foto: Adobe Stock

Sieci dyskontowe idą jak burza. Przy liczbie placówek poniżej 5 tys. odpowiadają już za 38,8 proc. wartości zakupów polskich gospodarstw domowych – wynika z najnowszych danych GfK Polonia, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Dodatkowo, według danych firmy, jedynie dyskonty i supermarkety lokalne w 2021 r. zwiększyły obroty, pozostałe kanały sprzedaży, jak tradycyjne sklepy czy hipermarkety, się skurczyły. – Oba te formaty zwiększyły łącznie swój udział w rynku o 3,2 pkt proc., zagarniając go od konkurentów – podaje GfK.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Handel
Alkohole w odwrocie. Spada sprzedaż niemal we wszystkich kategoriach
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama