Reklama
Rozwiń
Reklama

Amazon skraca czas pracy. Nic jednak za darmo

Amerykańska spółka postanowiła skrócić czas pracy dla części pracowników do 30 godzin tygodniowo. Zapłaci jednak mniej.

Aktualizacja: 01.09.2016 11:32 Publikacja: 01.09.2016 09:20

Amazon skraca czas pracy. Nic jednak za darmo

Foto: Bloomberg

To test, który ma na celu zbadanie wydajności pracowników pracujących zaledwie 30 godzin w tygodniu. Bierze w nim udział kadra z działu zarządzania zasobami ludzkimi - od menedżerów najwyższych szczebli po szeregowych pracowników. Już wcześniej Amazon zatrudniał wybrane osoby w niepełnym wymiarze godzin, teraz jednak skrócony czas pracy będą miały całe zespoły objęte programem pilotażowym.

Pracownicy z tych zespołów będą pracować w stałych godzinach od 10 do 14 tylko przez 4 dni w tygodniu – od poniedziałku do czwartku. Pozostałe 14 godzin mają sami rozłożyć sobie na te dni wedle własnego uznania. Zakres obowiązków pracowników pozostanie ten sam, będą również mieli dostęp do tych samych korzyści pozapłacowych. Ich wynagrodzenia zostaną jednak obniżone proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy – będą otrzymywać do 75 proc. miesięcznej pensji osoby na pełnym etacie. Jeśli jednak uznają, że chcą pracować dłużej i więcej zarabiać, mają taką możliwość.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama