Reklama
Rozwiń
Reklama

Japoński gigant chce Piotra i Pawła? Kto ocali polską sieć

Inwestorzy zainteresowani sklepami sieci już składają oferty wiążące – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Potencjalni chętni są nawet w Japonii oraz RPA.

Aktualizacja: 24.05.2018 11:14 Publikacja: 23.05.2018 21:04

Japoński gigant chce Piotra i Pawła? Kto ocali polską sieć

Foto: materiały prasowe

Proces poszukiwania inwestora strategicznego dla sieci Piotr i Paweł zbliża się do finału. Uczestniczyło w nim wielu chętnych, a lista systematycznie się powiększała. Z ostatnich nieoficjalnych informacji wynika, że udziałem w transakcji zainteresowana była także spółka 7-Eleven Japan, prowadząca ok. 65 tys. niewielkich sklepów spożywczych w 18 krajach świata.

– Krążyli wokół, nikt nie wie, czy chcą złożyć ofertę – mówi nasze źródło zbliżone do transakcji. Spółka nie odpowiedziała na nasze pytania, czy rozważa taką inwestycję. Obecnie prowadzi ona zarówno sklepy własne, jak i w ramach różnego rodzaju systemów franczyzowych oraz partnerskich. Obecna jest już w Europie w krajach skandynawskich, ale najwięcej sklepów ma w USA i Azji, głównie w Chinach, Tajlandii i Japonii.

– Przeprowadzamy okresowe przeglądy swojej działalności na całym świecie, aby zidentyfikować i przeanalizować możliwości jej rozszerzenia – mówi Erick Robinson z biura prasowego amerykańskiej centrali firmy. – Nie ma w planach w najbliższym czasie ekspansji w Polsce – dodaje.

Jak pisaliśmy już jako pierwsi w „Rzeczpospolitej", lista chętnych do zakupu sklepów Piotr i Paweł jest długa. Są na niej choćby Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka, Carrefour Polska, Maxima Grupe (sieci Aldik i Stokrotka) czy ITM Polska (Intermarche oraz Bricomarche). Są także inwestorzy finansowi, zarówno z Polski, jak i zagranicy. Mówi się także o udziale inwestorów z RPA.

Reklama
Reklama

– Mamy już wiążące oferty, ale spłyną kolejne, co spowodowało przedłużenie procesu w porozumieniu z bankami – wyjaśnia Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła.

W firmie wprowadzane są kolejne zmiany zapowiadające rewolucję. Założyciele i dotychczasowi właściciele firmy, czyli rodzina Woś, stopniowo oddają władzę w przedsiębiorstwie. Piotr Woś i Paweł Woś przechodzą do rady nadzorczej, z której będą uczestniczyć w działaniach mających na celu poprawę rentowności grupy i finalizację procesu pozyskania inwestora strategicznego.

Od 1 czerwca nowym prezesem i dyrektorem generalnym będzie Marek Miętka, od 2000 r. związany z Tesco Polska.

– Zachowując dotychczasowy rodzinny charakter biznesu, umożliwiający szybkie podejmowanie decyzji, zamierzamy – korzystając z wieloletniego doświadczenia Marka – w optymalnym stopniu wprowadzić mechanizmy zwiększające efektywność biznesową i przejrzystość procesów – mówi cytowany w komunikacie Piotr Woś.

Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama