Reklama

Małe sklepy mocno pod kreską. To efekt rosnących cen

Obroty rosną, ale wolniej niż inflacja, co pokazuje, że konsumenci mocno złapali się za kieszenie. Najmocniej spada sprzedaż alkoholu.

Publikacja: 07.12.2021 13:48

Małe sklepy mocno pod kreską. To efekt rosnących cen

Foto: Adobe Stock

Z badania M/platform, z której cyfrowych rozwiązań korzysta ponad 12 tys. tradycyjnych sklepów spożywczych, wynika, że w listopadzie wskaźnik nastrojów w handlu wyniósł 23,8 pkt. i był niższy o 9,2 pkt. w porównaniu z październikiem. Był również niższy o 10,1 pkt. w stosunku do listopadowych prognoz. Grudniowy wskaźnik oczekiwań wyniósł natomiast 44,1 pkt. i był wyższy o 10,2 pkt. od oczekiwań sprzed miesiąca.

Autorzy badania podają, że główną przyczyną takich ocen jest zapowiadany na grudzień szczyt kolejnej fali pandemii oraz rekordowa, sięgająca 7 proc. inflacja. W listopadzie 2021, względem analogicznego okresu sprzed roku, obroty w sklepach tradycyjnych wzrosły o 5,2 proc., co nie jest dobrym wynikiem w stosunku do poziomu inflacji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama