Reklama
Rozwiń

Małe sklepy mocno pod kreską. To efekt rosnących cen

Obroty rosną, ale wolniej niż inflacja, co pokazuje, że konsumenci mocno złapali się za kieszenie. Najmocniej spada sprzedaż alkoholu.

Publikacja: 07.12.2021 13:48

Małe sklepy mocno pod kreską. To efekt rosnących cen

Foto: Adobe Stock

Z badania M/platform, z której cyfrowych rozwiązań korzysta ponad 12 tys. tradycyjnych sklepów spożywczych, wynika, że w listopadzie wskaźnik nastrojów w handlu wyniósł 23,8 pkt. i był niższy o 9,2 pkt. w porównaniu z październikiem. Był również niższy o 10,1 pkt. w stosunku do listopadowych prognoz. Grudniowy wskaźnik oczekiwań wyniósł natomiast 44,1 pkt. i był wyższy o 10,2 pkt. od oczekiwań sprzed miesiąca.

Autorzy badania podają, że główną przyczyną takich ocen jest zapowiadany na grudzień szczyt kolejnej fali pandemii oraz rekordowa, sięgająca 7 proc. inflacja. W listopadzie 2021, względem analogicznego okresu sprzed roku, obroty w sklepach tradycyjnych wzrosły o 5,2 proc., co nie jest dobrym wynikiem w stosunku do poziomu inflacji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem