Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 19:14 Publikacja: 19.10.2021 21:44
Foto: Bloomberg
Na armatorów, którzy przewożą ok. 90 proc. światowego handlu, przypada niemal 3 proc. światowych emisji CO2 i BCG przewiduje, że ten sektor będzie potrzebować 2,4 bln dolarów na osiągnięcie zerowych emisji netto do 2050 r. Z tej sumy 500 mld będzie potrzebne od teraz do 2030 r., a reszta czyli 1,7 bln — od 2030 do 2050 r. Większość tej ostatniej sumy pójdzie na prace nad nowymi paliwami.
- Żądania przestrzegania środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego (ESG) już skłaniają banki do większego działania. Żegluga już to odczuwa, armatorzy są pod presją — powiedział Reuterowi Peter Jamesom, partner BSG, która jest firmą doradczą konferencji klimatycznej COP26 w Glasgow w listopadzie. — Patrząc na pożyczki na nowe aktywa banki zamierzają stworzyć swym działaniem większy kanał do redukcji emisji CO2. Banki widzą też, że firmy ubezpieczeniowe są pod presją akcjonariuszy, co również powoduje, że fundusze emerytalne dokonują ponownej oceny — powiedział Jameson.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nestlé poinformowało, że w ciągu najbliższych dwóch lat zlikwiduje około 16 000 miejsc pracy na całym świecie, w...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Prawie dwie godziny i ponad 300 uczestników. W takich okolicznościach założyciel CCC i dyrektor finansowy spółki...
Kurs akcji CCC z Polkowic spada w czwartek na warszawskiej giełdzie o ponad 9 proc. po raporcie na temat spółki...
Prezydent Stanów Zjednoczonych zagroził kolejnymi retorsjami pogrążonym w deflacji Chinom. Ameryka może przestać...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
We wtorek, 14 października, mija termin zawieszenia wyroku Sądu Apelacyjnego USA, zgodnie z którym Donald Trump...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas