Konsumenci nie chcą kupować

Co drugi Europejczyk przyznaje, że wydaje mniej na dobra konsumpcyjne.

Aktualizacja: 18.02.2015 07:28 Publikacja: 17.02.2015 21:00

W większości państw największa grupa konsumentów (w Polsce ok 50 proc.) kupuje mniej niż wcześniej.

W większości państw największa grupa konsumentów (w Polsce ok 50 proc.) kupuje mniej niż wcześniej.

Foto: Bloomberg

Koniec wysokiego wzrostu sprzedaży to problem sieci sklepów nie tylko w Polsce. Również we Francji czy Wielkiej Brytanii firmy muszą modernizować placówki, a nawet je zamykać. Nic dziwnego, jeżeli w zdecydowanej większości państw konsumenci przyznają, że wydają na konsumpcję coraz mniej.

Z badania Observatoire Cetelem wynika, że średnio 52 proc. ankietowanych w ciągu ostatniego roku zmniejszyło wydatki, a do ich zwiększenia przyznaje się mniej niż co piąty. Pozostali uznają, że ich budżety pozostały na niezmienionym poziomie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją
Handel
Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie
Handel
Grupa CCC podtrzymuje plan szybkiego rozwoju