Burberry będzie sprzedawał ubrania z najnowszych kolekcji od razu po pokazach mody

Pierwszy raz w historii ekskluzywny dom mody będzie sprzedawał ubrania z najnowszych kolekcji od razu po pokazach mody.

Publikacja: 22.02.2016 15:23

Pokaz Burberry Prorsum podczas London Fashion Week

Pokaz Burberry Prorsum podczas London Fashion Week

Foto: AFP

Wcześniej klienci musieli czekać nawet do 6 miesięcy, by móc kupić zaprezentowane w trakcie pokazów ubrania marki Burberry. Firma dostrzegła, że w czasie tak długiego oczekiwania zachwyt najnowszą kolekcją często opadał, w efekcie czego wiele osób ostatecznie rezygnowało z zakupu upatrzonego produktu. Od września bieżącego roku przedstawione na wybiegu kreacje będzie można nabyć od razu po zakończeniu gali w sklepach oraz na stronie internetowej.

To przełom w wieloletniej historii Burberry, sięgającej 1856 r. Kolekcje mody dzielono tradycyjnie na wiosenno-letnie oraz jesienno-zimowe i prezentowano je na czterech corocznych galach – dwóch dla pań oraz dwóch dla panów. Teraz zmniejszono ich liczbę do dwóch, które odbywać się będą w lutym i we wrześniu. Harmonogram pokazów był od zawsze dostosowywany do terminów w magazynach mody oraz planów produkcyjnych, stąd w zimę modelki ubierano na wybieg w kolekcje letnie, w lato zaś – zimowe.

Brytyjska firma połączyła również w ubiegłym roku trzy swoje linie odzieży, perfum i akcesoriów - Burberry Prorsum, London i Brit – w jedną o nazwie Burberry. Wszystko po to, by kolekcje były łatwiej dostępne oraz przejrzyste. Operacje mają na celu zwiększenie sprzedaży, jak i oszczędności domu mody poprzez redukcję liczby pokazów oraz kampanii marketingowych, ustalanych oddzielnie dla każdej linii produktowej.

Podobnie jak inne ekskluzywne domy mody, Burberry próbuje dostosować swoją strategię marketingową do widocznych zmian w podejściu klientów do robienia zakupów i wydawania pieniędzy. W dobie internetu oraz smartfonów, napędzających szybki styl życia, konsumenci chcą kupować upatrzone produkty od razu, bez zbędnej zwłoki. Na rynku mody wygra więc firma, która najlepiej i najszybciej sprosta ich nowym wymaganiom.

- Oferowanie ubrań na sprzedaż w odpowiedniej porze roku jest tym, czego klienci od nas oczekują – tłumaczy dyrektor generalny Burberry, Christopher Bailey. – Wprowadzane przez nas zmiany pozwolą nam zmniejszyć rozstęp pomiędzy wrażeniem, jakie wywieramy na kliencie podczas pokazów mody, oraz chwilą, w której może fizycznie doświadczyć naszych kolekcji, zbadać je na sobie.

Burberry jest pierwszą firmą odzieżową, która opublikowała w internecie swoje pokazy mody. Aktywnie działa również na popularnych aplikacjach, takich jak Snapchat i Instagram.

Największym wyzwaniem, z jakim mierzy się obecnie firma Burberry, jest utrzymanie silnej pozycji na azjatyckich rynkach, w których zdobyła ogromną popularność. Tylko w Chinach brytyjski dom mody posiada aż 65 sklepów. Spowolnienie gospodarcze Państwie Środka odbiło się na sprzedaży luksusowej marki w tym regionie, jednak pomimo niekorzystnych warunków w listopadzie ubiegłego roku firma zanotowała 9-proc. wzrost zysków przed opodatkowaniem.

Wcześniej klienci musieli czekać nawet do 6 miesięcy, by móc kupić zaprezentowane w trakcie pokazów ubrania marki Burberry. Firma dostrzegła, że w czasie tak długiego oczekiwania zachwyt najnowszą kolekcją często opadał, w efekcie czego wiele osób ostatecznie rezygnowało z zakupu upatrzonego produktu. Od września bieżącego roku przedstawione na wybiegu kreacje będzie można nabyć od razu po zakończeniu gali w sklepach oraz na stronie internetowej.

Pozostało 83% artykułu
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi