Wcześniej klienci musieli czekać nawet do 6 miesięcy, by móc kupić zaprezentowane w trakcie pokazów ubrania marki Burberry. Firma dostrzegła, że w czasie tak długiego oczekiwania zachwyt najnowszą kolekcją często opadał, w efekcie czego wiele osób ostatecznie rezygnowało z zakupu upatrzonego produktu. Od września bieżącego roku przedstawione na wybiegu kreacje będzie można nabyć od razu po zakończeniu gali w sklepach oraz na stronie internetowej.
To przełom w wieloletniej historii Burberry, sięgającej 1856 r. Kolekcje mody dzielono tradycyjnie na wiosenno-letnie oraz jesienno-zimowe i prezentowano je na czterech corocznych galach – dwóch dla pań oraz dwóch dla panów. Teraz zmniejszono ich liczbę do dwóch, które odbywać się będą w lutym i we wrześniu. Harmonogram pokazów był od zawsze dostosowywany do terminów w magazynach mody oraz planów produkcyjnych, stąd w zimę modelki ubierano na wybieg w kolekcje letnie, w lato zaś – zimowe.
Brytyjska firma połączyła również w ubiegłym roku trzy swoje linie odzieży, perfum i akcesoriów - Burberry Prorsum, London i Brit – w jedną o nazwie Burberry. Wszystko po to, by kolekcje były łatwiej dostępne oraz przejrzyste. Operacje mają na celu zwiększenie sprzedaży, jak i oszczędności domu mody poprzez redukcję liczby pokazów oraz kampanii marketingowych, ustalanych oddzielnie dla każdej linii produktowej.
Podobnie jak inne ekskluzywne domy mody, Burberry próbuje dostosować swoją strategię marketingową do widocznych zmian w podejściu klientów do robienia zakupów i wydawania pieniędzy. W dobie internetu oraz smartfonów, napędzających szybki styl życia, konsumenci chcą kupować upatrzone produkty od razu, bez zbędnej zwłoki. Na rynku mody wygra więc firma, która najlepiej i najszybciej sprosta ich nowym wymaganiom.
- Oferowanie ubrań na sprzedaż w odpowiedniej porze roku jest tym, czego klienci od nas oczekują – tłumaczy dyrektor generalny Burberry, Christopher Bailey. – Wprowadzane przez nas zmiany pozwolą nam zmniejszyć rozstęp pomiędzy wrażeniem, jakie wywieramy na kliencie podczas pokazów mody, oraz chwilą, w której może fizycznie doświadczyć naszych kolekcji, zbadać je na sobie.