Reklama
Rozwiń
Reklama

Co TTIP będzie oznaczał dla konsumentów w Europie i USA?

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie nawzajem Unia Europejska i Stany Zjednoczone — wynika z dokumentu do którego dotarł Correctiv niemiecki portal niezależnych dziennikarzy.

Aktualizacja: 24.02.2016 13:34 Publikacja: 24.02.2016 11:48

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie naw

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie nawzajem Unia Europejska i Stany Zjednoczone.

Foto: Bloomberg

O szczegółach negocjacji dotychczas poinformowane było wąskie koło ekspertów — reprezentanci rządów, Kongresu USA, Parlamentu Europejskiego, ale i rzesza 600 doradców po stronie amerykańskiej. Teraz unijna komisarz ds. handlu, Cecilia Malmstroem nie ukrywa, że ujawnienie dokumentów przez niemiecki portal znacznie osłabiło pozycję negocjacyjną Brukseli.

Według informacji Correctiv negocjacje umowy Transatlantyckiego Partnerstwa w dziedzinie Handlu i Inwestycji negocjacje nabrały tempa w połowie października 2015. Wtedy na stole znalazły się propozycje obydwóch stron dotyczące cięcia taryf, wcześniej były to tylko „hipotetyczne" propozycje. W tej chwili wszystko wskazuje na to, że jeśli strony dojdą do porozumienia, to 87,5 proc. wszystkich ceł zostanie całkowicie zniesionych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama