Udane lato sprzedawców odzieży i obuwia

LPP i CCC, liderzy polskiego rynku, mocno zwiększyli przychody w ubiegłym miesiącu.

Publikacja: 01.09.2016 19:44

Udane lato sprzedawców odzieży i obuwia

Foto: materiały prasowe

Odzieżowe i obuwnicze firmy korzystają z poprawiającej się sytuacji na rynku pracy – malejącego bezrobocia i rosnących wynagrodzeń. Najprawdopodobniej pomaga im także program 500+, choć same firmy przyznają, że trudno zmierzyć jego realny wpływ na sprzedaż.

Sierpień był kolejnym miesiącem, kiedy obuwniczy potentat CCC zanotował lepsze wyniki niż jego odzieżowy odpowiednik LPP. Przychody CCC urosły w sierpniu rok do roku o 32 proc., do 205 mln zł. Tempo jest wysokie, ale trzeba pamiętać, że od połowy stycznia firma konsoliduje wyniki eObuwie.pl, którego rok temu nie było (udział tego internetowego sklepu w miesięcznych przychodach grupy sięga 8 proc.). Sprzedaż w sklepach stacjonarnych urosła o 19,5 proc., do 167 mln zł. To wolniej, niż rośnie powierzchnia handlowa CCC w tym roku (około 24 proc.). Od początku roku przychody polkowickiej grupy urosły o 33,2 proc., do 1,81 mld zł (w sklepach stacjonarnych o 20 proc.). Zarząd CCC podtrzymuje, że celem na cały rok jest zwiększenie skonsolidowanych przychodów o blisko 1 mld zł, czyli o 43 proc., do 3,3 mld zł.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem