Reklama
Rozwiń

Udane lato sprzedawców odzieży i obuwia

LPP i CCC, liderzy polskiego rynku, mocno zwiększyli przychody w ubiegłym miesiącu.

Publikacja: 01.09.2016 19:44

Udane lato sprzedawców odzieży i obuwia

Foto: materiały prasowe

Odzieżowe i obuwnicze firmy korzystają z poprawiającej się sytuacji na rynku pracy – malejącego bezrobocia i rosnących wynagrodzeń. Najprawdopodobniej pomaga im także program 500+, choć same firmy przyznają, że trudno zmierzyć jego realny wpływ na sprzedaż.

Sierpień był kolejnym miesiącem, kiedy obuwniczy potentat CCC zanotował lepsze wyniki niż jego odzieżowy odpowiednik LPP. Przychody CCC urosły w sierpniu rok do roku o 32 proc., do 205 mln zł. Tempo jest wysokie, ale trzeba pamiętać, że od połowy stycznia firma konsoliduje wyniki eObuwie.pl, którego rok temu nie było (udział tego internetowego sklepu w miesięcznych przychodach grupy sięga 8 proc.). Sprzedaż w sklepach stacjonarnych urosła o 19,5 proc., do 167 mln zł. To wolniej, niż rośnie powierzchnia handlowa CCC w tym roku (około 24 proc.). Od początku roku przychody polkowickiej grupy urosły o 33,2 proc., do 1,81 mld zł (w sklepach stacjonarnych o 20 proc.). Zarząd CCC podtrzymuje, że celem na cały rok jest zwiększenie skonsolidowanych przychodów o blisko 1 mld zł, czyli o 43 proc., do 3,3 mld zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem