Reklama

Udane lato sprzedawców odzieży i obuwia

LPP i CCC, liderzy polskiego rynku, mocno zwiększyli przychody w ubiegłym miesiącu.

Publikacja: 01.09.2016 19:44

Udane lato sprzedawców odzieży i obuwia

Foto: materiały prasowe

Odzieżowe i obuwnicze firmy korzystają z poprawiającej się sytuacji na rynku pracy – malejącego bezrobocia i rosnących wynagrodzeń. Najprawdopodobniej pomaga im także program 500+, choć same firmy przyznają, że trudno zmierzyć jego realny wpływ na sprzedaż.

Sierpień był kolejnym miesiącem, kiedy obuwniczy potentat CCC zanotował lepsze wyniki niż jego odzieżowy odpowiednik LPP. Przychody CCC urosły w sierpniu rok do roku o 32 proc., do 205 mln zł. Tempo jest wysokie, ale trzeba pamiętać, że od połowy stycznia firma konsoliduje wyniki eObuwie.pl, którego rok temu nie było (udział tego internetowego sklepu w miesięcznych przychodach grupy sięga 8 proc.). Sprzedaż w sklepach stacjonarnych urosła o 19,5 proc., do 167 mln zł. To wolniej, niż rośnie powierzchnia handlowa CCC w tym roku (około 24 proc.). Od początku roku przychody polkowickiej grupy urosły o 33,2 proc., do 1,81 mld zł (w sklepach stacjonarnych o 20 proc.). Zarząd CCC podtrzymuje, że celem na cały rok jest zwiększenie skonsolidowanych przychodów o blisko 1 mld zł, czyli o 43 proc., do 3,3 mld zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Reklama
Reklama