Właściciel odzieżowej marki Reserved. Specyficzne wyzwania przed LPP

Zadyszka lidera polskiego rynku odzieżowego, właściciela marki Reserved, nie oznacza, że problemy mają także mniejsi gracze.

Aktualizacja: 26.09.2016 21:56 Publikacja: 26.09.2016 20:50

Przez ostatnie 12 miesięcy kurs akcji LPP spadł o połowę, co pokazuje, że inwestorzy obawiają się o zyski tej największej odzieżowej firmy w Polsce. Jeszcze dwa lata temu spodziewano się, że w 2016 r. wypracuje 840 mln zł zysku netto, ale teraz prognozy mówią już „tylko" o 250 mln zł.

Problemem LPP jest słaby wzrost przychodów i duży spadek marży brutto przy jednoczesnym wzroście kosztów działalności (to głównie efekt rosnących wynagrodzeń). Powodem słabości sprzedaży jest nie najlepiej odbierana kolekcja Reserved, marki odpowiadającej za połowę sprzedaży grupy.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Handel
Chiński eksport do USA kwitnie. Firmy ukrywają pochodzenie produktów
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku