Sklepy online. Polacy nieufni wobec e-commerce

Według badań Shopper Study, przeprowadzonych przez firmę Henkel, ponad 75 proc. badanych odwiedza tradycyjne placówki handlowe co najmniej kilka razy w tygodniu.

Publikacja: 30.09.2016 19:08

Sklepy online. Polacy nieufni wobec e-commerce

Foto: Flickr

Dane pokazują, że aż 62 proc. organizuje zakupy na zapas raz na siedem dni. Co ciekawe, zaledwie 4 proc. respondentów przyznaje się do codziennego kupowania potrzebnych produktów w internecie. - Wartość rynku e-commerce dynamicznie rośnie, ale większość konsumentów wciąż nie traktuje kanału on-line jako miejsca realizacji regularnych zakupów - twierdzi Rafał Nawłoka, prezes firmy kurierskiej DPD Polska.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2016", niemal połowa internautów zadeklarowała korzystanie z usług online, a 23 proc. przynajmniej raz zaopatrzyła się w produkty codziennego użytku drogą elektroniczną. To pokazuje, że polski rynek e-handlu wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, a konsumenci dopiero przekonują się do atutów tej formy sprzedaży. - Powyższe analizy nie są zaskakujące, zważywszy, że udział e-commerce w handlu wynosi dziś około 6 proc. Kanał internetowy, choć coraz bardziej popularny, wciąż pozostaje alternatywą dla zakupów tradycyjnych – podkreśla Rafał Nawłoka.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama