Sklepy online. Polacy nieufni wobec e-commerce

Według badań Shopper Study, przeprowadzonych przez firmę Henkel, ponad 75 proc. badanych odwiedza tradycyjne placówki handlowe co najmniej kilka razy w tygodniu.

Publikacja: 30.09.2016 19:08

Sklepy online. Polacy nieufni wobec e-commerce

Foto: Flickr

Dane pokazują, że aż 62 proc. organizuje zakupy na zapas raz na siedem dni. Co ciekawe, zaledwie 4 proc. respondentów przyznaje się do codziennego kupowania potrzebnych produktów w internecie. - Wartość rynku e-commerce dynamicznie rośnie, ale większość konsumentów wciąż nie traktuje kanału on-line jako miejsca realizacji regularnych zakupów - twierdzi Rafał Nawłoka, prezes firmy kurierskiej DPD Polska.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2016", niemal połowa internautów zadeklarowała korzystanie z usług online, a 23 proc. przynajmniej raz zaopatrzyła się w produkty codziennego użytku drogą elektroniczną. To pokazuje, że polski rynek e-handlu wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, a konsumenci dopiero przekonują się do atutów tej formy sprzedaży. - Powyższe analizy nie są zaskakujące, zważywszy, że udział e-commerce w handlu wynosi dziś około 6 proc. Kanał internetowy, choć coraz bardziej popularny, wciąż pozostaje alternatywą dla zakupów tradycyjnych – podkreśla Rafał Nawłoka.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem