Reklama
Rozwiń
Reklama

Prognozy dla giełd mocno niepewne

Drugi kwartał przyniósł silne zwyżki na wielu giełdach, ale przez całe pierwsze półrocze tylko nieliczne wyszły na plus.

Publikacja: 01.07.2020 21:00

Prognozy dla giełd mocno niepewne

Foto: Bloomberg

Pierwsze półrocze było czasem bardzo burzliwym na giełdach. Przyniosło koronawirusowy krach, a po nim silne odbicie na wielu rynkach. O ile więc dla indeksów S&P 500 i Dow Jones Industrial drugi kwartał przyniósł najwyższe stopy zwrotu od 1998 i 1987 r. (odpowiednio: 20 proc. i 17,8 proc.), o tyle pierwsze półrocze było dla nich najgorsze od ponad dziesięciu lat. S&P 500 stracił 4 proc., a Dow Jones Industrial 9,6 proc. Tylko nieliczne indeksy zdołały odrobić straty poniesione od początku roku. Wśród tych, którym to się udało, znalazły się m.in.: Nasdaq Composite (wzrósł o 12,1 proc. i ustanawiał rekordy) oraz polski sWIG80 (zyskał 11,4 proc.) Spośród głównych indeksów giełd najgorzej radziły sobie w pierwszym półroczu: austriacki ATX (spadek o 29,5 proc.), grecki Athex Composite (spadek o 30,3 proc.) i kolumbijski Colcap (minus 33,1 proc.). Pierwsze półrocze było słabe zarówno dla rynków wschodzących, jak i rozwiniętych. Symbolem tego może być to, że polski WIG20 stracił w jego trakcie dokładnie tyle, co brytyjski FTSE 100, czyli 18,2 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Akcje XTB pod presją sprzedających. Zaważyły słabe wyniki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama