Reklama

Debiut Snapchata oznaką technologicznej bańki?

Akcje Snap Inc., , właściciela portalu społecznościowego Snapchat, zyskiwały nawet 30 proc. na giełdzie nowojorskiej, w pierwszych minutach po debiucie.

Aktualizacja: 03.03.2017 05:37 Publikacja: 02.03.2017 19:20

Oferta publiczna Snap Inc. była wydarzeniem wyczekiwanym przez inwestorów, ale też niewolnym od wielu kontrowersji. Spółka zebrała w ramach debiutu 3,4 mld dol. Sprzedano 200 mln akcji po 17 dol. za sztukę. Agencja Bloomberga donosiła, że rozważano sprzedanie ich w cenie 19 dol. za sztukę, ale spółka wolała niższą cenę, by uniknąć spadku kursu zaraz po debiucie. IPO wyceniło Snapchata na 20 mld dol.

Wysoka wycena spółki, będącą aż 21,4-krotnością jej przewidywanych tegorocznych przychodów reklamowych wzbudza duże kontrowersje wśród analityków. Serwis ten ma 158 mln użytkowników dziennie, a w zeszłym roku poniósł stratę netto wynoszącą 515 mln dol. Choć jego przychody reklamowe wzrosły w zeszłym roku niemal siedmiokrotnie i przekroczyły 300 mln dol., to spółka ta wciąż jest stosunkowo małym graczem wśród portali społecznościowych. Facebook posiada 1,2 mld aktywnych użytkowników dziennie, a współczynnik c/z (ceny akcji do przewidywanego zysku wypracowanego przez spółkę) wynosi dla niego tylko 10,5. W przypadku Twittera, posiadającego posiadającego 300 mln aktywnych użytkowników, współczynnik c/z wynosi zaledwie 4,8.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Giełda
Najgorsza sesja od kwietniowego krachu. I to na własne życzenie
Giełda
Najgorsza sesja od kwietnia. Największe banki tracą po 10 proc.
Giełda
Dramatyczny poranek piątkowej sesji na GPW. Banki ostro w dół
Giełda
Niedźwiedzie tak łatwo nie odpuszczają
Giełda
Niewiele znacząca porażka byków na GPW
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama