Lisek.App będzie dostarczał razem z Uber Eats

Platformy dostaw ekspresowych zakupów spożywczych i posiłków z restauracji łączą siły i zawiązują partnerstwo. Zakupy online wchodzą na kolejny poziom

Publikacja: 07.12.2023 13:55

Lisek.App będzie dostarczał razem z Uber Eats

Lisek.App będzie dostarczał razem z Uber Eats

Foto: Bloomberg

Od grudnia użytkownicy aplikacji Uber Eats, która skupiała się na współpracy z restauracjami i dostarczała głównie posiłki, zyskają dostęp do robienia zakupów spożywczych. Firma współpracuje z platformą zakupów ekspresowych Lisek.App, dzięki czemu jej klienci zyskują dostęp do możliwości robienia zakupów spośród ponad 2,2 tys. produktów sklepu z dostawą nawet w 15 minut od momentu opłacenia. W ofercie znajdą się zarówno produkty spożywcze, jak i szeroki asortyment chemii gospodarczej, kosmetyków, akcesoriów elektronicznych oraz zabawek.

- Partnerstwo z Uber Eats to ważny krok w naszym rozwoju. Dzięki współpracy z firmami zajmującymi się dostawą jedzenia, mamy szansę dotrzeć do nowych odbiorców i zwiększyć rozpoznawalność naszej marki - mówi Michał Krowiński, współzałożyciel Lisek.App.

Czytaj więcej

Szybkie dostawy zaczęły zwalniać. Po boomie nie ma już śladu

Jak wynika z danych, Polacy polubili formę zakupów błyskawicznych składając ponad 2 miliony zamówień do października tego roku. Podobnie jak zamawianie jedzenia z dowozem, które stało się codziennością. Firmy podają w komunikacie, że usługa wystartowała w 2 dzielnicach Warszawy, a już wkrótce będą z niej mogli skorzystać mieszkańcy całej stolicy i innych miast w Polsce.

- Nasza misja to bycie platformą do zamawiania wszystkiego i rozwijanie usługi Uber Direct. Już teraz na naszych zachodnich rynkach można zrealizować nawet najbardziej nietypowe zamówienie, niezależnie od tego czy chodzi o ładowarkę do smartfona, czy śrubokręt. A wszyscy wiemy, że przed świętami takie przedmioty po prostu nagle stają się potrzebne - mówi Michał Dubisz, dyrektor generalny Uber Eats.

Zamawianie posiłków coraz popularniejsze w miastach

Zamawianie posiłków z dostawą to duży rynek, co potwierdza niedawny raport Pyszne.pl. Średnia wartość zamówienia to już 64 zł, choć różni się w zależności od miasta. Średnia tegoroczna cena pizzy w Polsce to 43 zł – o 10 proc. więcej niż w 2022 r.

Platforma to lider rynku dostaw posiłków do domów, największą grupę jej użytkowników, bo 29 proc., stanowią osoby w wieku 29-34 lata. Co piąty to reprezentant grup wiekowych 35-44 lata oraz 45-55 lat. Jeśli chodzi o gusta to zdecydowanie prowadzi kuchnia włoska z daniami takimi jak pizza czy spaghetti. Kolejna jest polska ze schabowym, rosołem i pierogami ruskimi, potem amerykańska z burgerami oraz arabska z kebabem.

Czytaj więcej

Zaostrza się walka dostawców jedzenia. Polacy nie lubią czekać

- Wysoka inflacja i rosnące ceny mają bezpośredni wpływ na wybory kulinarne Polaków – mówi Arkadiusz Krupicz, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Pyszne.pl. – Klienci coraz częściej zwracają uwagę na koszt dań i dokładniej analizują oferty restauracji, poszukując ofert szytych na miarę ich kulinarnych potrzeb. To z kolei powoduje, że zarówno nasza platforma, jak i właściciele biznesów gastronomicznych dostosowują się do nowych realiów rynkowych - dodaje.

Firma zauważa w raporcie, że dania wegariańskie stanowią już 26,7 proc. zamówień, a 8,7proc. to oferta wegańska. W zależności od miasta różnią się też ceny - pizza w Warszawie kosztuje średnio 46 zł, w Gdańsku 40 zł, a w Poznaniu nawet jeszcze nieco mniej, podobnie w Lublinie. Najdroższa jest w Łodzi, gdzie kosztuje 46,4 zł.

Od grudnia użytkownicy aplikacji Uber Eats, która skupiała się na współpracy z restauracjami i dostarczała głównie posiłki, zyskają dostęp do robienia zakupów spożywczych. Firma współpracuje z platformą zakupów ekspresowych Lisek.App, dzięki czemu jej klienci zyskują dostęp do możliwości robienia zakupów spośród ponad 2,2 tys. produktów sklepu z dostawą nawet w 15 minut od momentu opłacenia. W ofercie znajdą się zarówno produkty spożywcze, jak i szeroki asortyment chemii gospodarczej, kosmetyków, akcesoriów elektronicznych oraz zabawek.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości
Gastronomia
McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina
Gastronomia
Wielka awaria w McDonald's. Zamknięte restauracje
Gastronomia
WcDonald’s trafi do McDonald’s. Na celowniku giganta fani anime