Reklama

Lisek.App będzie dostarczał razem z Uber Eats

Platformy dostaw ekspresowych zakupów spożywczych i posiłków z restauracji łączą siły i zawiązują partnerstwo. Zakupy online wchodzą na kolejny poziom

Publikacja: 07.12.2023 13:55

Lisek.App będzie dostarczał razem z Uber Eats

Lisek.App będzie dostarczał razem z Uber Eats

Foto: Bloomberg

Od grudnia użytkownicy aplikacji Uber Eats, która skupiała się na współpracy z restauracjami i dostarczała głównie posiłki, zyskają dostęp do robienia zakupów spożywczych. Firma współpracuje z platformą zakupów ekspresowych Lisek.App, dzięki czemu jej klienci zyskują dostęp do możliwości robienia zakupów spośród ponad 2,2 tys. produktów sklepu z dostawą nawet w 15 minut od momentu opłacenia. W ofercie znajdą się zarówno produkty spożywcze, jak i szeroki asortyment chemii gospodarczej, kosmetyków, akcesoriów elektronicznych oraz zabawek.

- Partnerstwo z Uber Eats to ważny krok w naszym rozwoju. Dzięki współpracy z firmami zajmującymi się dostawą jedzenia, mamy szansę dotrzeć do nowych odbiorców i zwiększyć rozpoznawalność naszej marki - mówi Michał Krowiński, współzałożyciel Lisek.App.

Czytaj więcej

Szybkie dostawy zaczęły zwalniać. Po boomie nie ma już śladu

Jak wynika z danych, Polacy polubili formę zakupów błyskawicznych składając ponad 2 miliony zamówień do października tego roku. Podobnie jak zamawianie jedzenia z dowozem, które stało się codziennością. Firmy podają w komunikacie, że usługa wystartowała w 2 dzielnicach Warszawy, a już wkrótce będą z niej mogli skorzystać mieszkańcy całej stolicy i innych miast w Polsce.

- Nasza misja to bycie platformą do zamawiania wszystkiego i rozwijanie usługi Uber Direct. Już teraz na naszych zachodnich rynkach można zrealizować nawet najbardziej nietypowe zamówienie, niezależnie od tego czy chodzi o ładowarkę do smartfona, czy śrubokręt. A wszyscy wiemy, że przed świętami takie przedmioty po prostu nagle stają się potrzebne - mówi Michał Dubisz, dyrektor generalny Uber Eats.

Reklama
Reklama

Zamawianie posiłków coraz popularniejsze w miastach

Zamawianie posiłków z dostawą to duży rynek, co potwierdza niedawny raport Pyszne.pl. Średnia wartość zamówienia to już 64 zł, choć różni się w zależności od miasta. Średnia tegoroczna cena pizzy w Polsce to 43 zł – o 10 proc. więcej niż w 2022 r.

Platforma to lider rynku dostaw posiłków do domów, największą grupę jej użytkowników, bo 29 proc., stanowią osoby w wieku 29-34 lata. Co piąty to reprezentant grup wiekowych 35-44 lata oraz 45-55 lat. Jeśli chodzi o gusta to zdecydowanie prowadzi kuchnia włoska z daniami takimi jak pizza czy spaghetti. Kolejna jest polska ze schabowym, rosołem i pierogami ruskimi, potem amerykańska z burgerami oraz arabska z kebabem.

Czytaj więcej

Zaostrza się walka dostawców jedzenia. Polacy nie lubią czekać

- Wysoka inflacja i rosnące ceny mają bezpośredni wpływ na wybory kulinarne Polaków – mówi Arkadiusz Krupicz, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Pyszne.pl. – Klienci coraz częściej zwracają uwagę na koszt dań i dokładniej analizują oferty restauracji, poszukując ofert szytych na miarę ich kulinarnych potrzeb. To z kolei powoduje, że zarówno nasza platforma, jak i właściciele biznesów gastronomicznych dostosowują się do nowych realiów rynkowych - dodaje.

Firma zauważa w raporcie, że dania wegariańskie stanowią już 26,7 proc. zamówień, a 8,7proc. to oferta wegańska. W zależności od miasta różnią się też ceny - pizza w Warszawie kosztuje średnio 46 zł, w Gdańsku 40 zł, a w Poznaniu nawet jeszcze nieco mniej, podobnie w Lublinie. Najdroższa jest w Łodzi, gdzie kosztuje 46,4 zł.

Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama