Reklama
Rozwiń

Oszałamiający sukces Starbucks w Chinach. Sprzedaż wystrzeliła

Starbucks odradza się w Chinach po gwałtownym spadku sprzedaży z powodu ograniczeń covidowych w zeszłym roku. W ciągu trzech miesięcy kończących się 2 lipca sprzedaż w chińskich lokalach otwartych przez co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 46 procent rok do roku -poinformował amerykański koncern.

Publikacja: 02.08.2023 22:19

Starbucks  w Pekinie

Starbucks w Pekinie

Foto: Bloomberg

Chiny są kluczowym rynkiem napędzającym wzrost sprzedaży sieci Starbucks. Ale działalność firmy w Chinach – drugiej co do wielkości gospodarce świata – była utrudniona przez surowe ograniczenia związane z pandemią Covid-19. Zeszłej wiosny sprzedaż Starbucksa w Chinach mocno wzrosła. „Jestem zachwycony naszymi wynikami w tym kwartale” – powiedział dyrektor generalny Starbucks, Laxman Narasimhan, podczas rozmowy z analitykami omawiając wyniki finansowe. W tym kwartale przychody w Chinach wzrosły o 51 procent rok do roku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Gastronomia
Dobry początek roku w restauracjach. Mimo długów optymizm wraca na rynek
Gastronomia
KFC już nie z Kentucky. Wielkie przenosiny giganta