Reklama

Subway otworzy tysiące nowych lokali w Chinach

Amerykańska sieć Subway zamierza otworzyć 4 tysiące nowych lokali z kanapkami w Chinach, zwiększając swoją obecność w tym kraju ponad siedmiokrotnie.

Publikacja: 07.06.2023 18:59

Kanapka z sieci Subway

Kanapka z sieci Subway

Foto: Bloomberg

Największa na świecie sieć sklepów z kanapkami ogłosiła, że w ciągu najbliższych 20 lat otworzy prawie 4000 nowych sklepów w Chinach kontynentalnych. CNN informuje, że to „jest największa umowa masterfranczyzowa w historii Subway i jedna z największych w całej branży restauracji fast-food”.

Czytaj więcej

Subway będzie mieć proces o zawartość tuńczyka w tuńczyku

Ekspansja na tak dużą skalę będzie możliwa dzięki umowie, którą Subway zawarł z chińską firmą Shanghai Fu-Rui-Shi Corporate Development (FRS). Nowy dyrektor generalny zostanie wyznaczony do nadzorowania chińskiego biznesu. FRS, który jest finansowany przez konsorcjum prywatnych inwestorów, przejmie wyłączne prawa do kontroli nad wszystkimi lokalizacjami marki Subway w Chinach kontynentalnych.

Subway mocno rozwija się w Chinach

„Ta umowa jest kamieniem milowym w międzynarodowej strategii rozwoju Subway, ponieważ nadal koncentrujemy się na strategicznym rozszerzaniu naszego zasięgu i utrzymaniu naszej pozycji jako jednej z największych marek restauracyjnych na świecie” — napisał w oświadczeniu dyrektor generalny Subway Global, John Chidsey.

Czytaj więcej

Subway na cenzurowanym. Z powodu sposobu hodowli kurczaków
Reklama
Reklama

Ta transakcja jest częścią planów ekspansji sieci Subway, która chce otwierać restauracje zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i za granicą, szczególnie w regionie Azji i Pacyfiku. Subway ma plany podwojenia „obecnej liczby sieci restauracji w regionie, z około 3500 restauracji do ponad 6000 w ciągu najbliższych pięciu lat”.

Obecnie firma posiada blisko 37 000 restauracji na ponad 100 rynkach na całym świecie. Chociaż Subway jest najbardziej znany ze swoich kanapek, serwuje również m.in. wrapy, sałatki i dania w miskach tzw. bowl. W zeszłym roku marce udało się pobić rekord sprzedaży po największych zmianach w menu w historii.

Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama