Reklama

Polityka spójności pod presją polityczną

Polska, będąca obecnie największym odbiorcą pomocy z unijnej polityki spójności, sprzeciwia się próbom upolitycznienia tej i innych polityk inwestycyjnych UE, a za jaskrawy przykład takich zakusów uznaje propozycję łączenia ich z zasadami praworządności.

Publikacja: 24.02.2019 16:01

Polityka spójności pod presją polityczną

Foto: AFP

W mijającym tygodniu obradowali w Warszawie kluczowi europejscy eksperci zajmujący się unijną polityką spójności (regionalną). Miejsce i czas nie dziwią. Nasz kraj w okresie 2014-2020 jest największym beneficjentem tej kluczowej polityki UE i jest żywotnie zainteresowany jej przyszłością. A od połowy 2018 r., po przedstawieniu propozycji Komisji Europejskiej (KE), trwają rozmowy o jej kształcie na lata 2021-2027. Polska wspiera i promuje maksymalnie szerokie konsultacje w tej sprawie dlatego w naszej stolicy nie zabrakło ekspertów z: Komisji Europejskiej (z Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej oraz Dyrekcji ds. Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Równości Szans), Komitetu Regionów, krajów członkowskich UE, a także przedstawicieli świata akademickiego. Organizując konferencję w Warszawie Polska pokazuje swoją aktywność na niwie polityki spójności, ale też chce, aby trwała ożywiona dyskusja i ocena propozycji dotyczących tej polityki złożonych w ubiegłym roku przez KE.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Fundusze europejskie
Donald Tusk: za błędy w KPO w 100 proc. odpowiada PiS
Fundusze europejskie
KPO zmienia Polskę. Ogromne pieniądze z UE na wzmocnienie i unowocześnienie kraju
Fundusze europejskie
Burza wokół KPO może wywołać kryzys w rządzie
Fundusze europejskie
Tło afery z KPO sięga czasów PiS. „Nie zrobisz audytów wszystkiego”
Fundusze europejskie
Burza wokół KPO. Minister Szyszko: „Funduszowe cwaniactwo”. Będą kontrole
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama