Nowa książka mistrza marketingu

Skuteczny menedżer posiada umiejętność rozpoznawania priorytetów. Koncentruje się na szansach, a nie na problemach – o tym właśnie pisze w swojej książce Peter F. Drucker

Publikacja: 10.11.2010 00:56

Peter F. Drucker „Menedżer skuteczny”

Peter F. Drucker „Menedżer skuteczny”

Foto: Rzeczpospolita

Red

Peter F. Drucker należał do grona najwybitniejszych ekspertów (tzw. guru) zarządzania w XX wieku. Był konsultantem największych korporacji, takich jak General Motors, Intel, General Electric czy Coca-Cola. Napisał prawie 40 książek. Był autorytetem szczególnie dla amerykańskich menedżerów, którzy korzystali z jego wiedzy, a on dzięki temu, jak rzadko kto, poznał najważniejszych ”generałów” amerykańskiego biznesu.

Książka opiera się na dwóch przesłankach. Po pierwsze, podstawową cechą menedżera musi być skuteczność. Po drugie, skuteczności można się nauczyć. Książka jest dedykowana menedżerom w biznesie i w administracji publicznej.

Poszukując źródeł skuteczności działania, Drucker przedstawia całą galerię wybitnych menedżerów, generałów, polityków, naukowców, a nawet artystów. Wszystkich ich cechuje bardziej ”odwaga w podejmowaniu wyzwań” niż ”skłonność do analiz”. Skuteczny menedżer posiada umiejętność rozpoznawania priorytetów. Koncentruje się na szansach, a nie na problemach.

Praca menedżera polega na podejmowaniu decyzji, a proces decyzyjny musi być oparty na konflikcie rozbieżnych opinii. Każdy, kto chce podjąć dobrą decyzję, musi zorganizować spór. Skuteczny menedżer nigdy nie zakłada, że jego pomysł jest najlepszy.

Drucker za wzory menedżerów podaje generała G. Marshalla, dawnego szefa sztabu armii amerykańskiej, i A. Sloana, byłego szefa koncernu General Motors. Bardzo się różnili, ale łączył ich stosunek do ludzi. Kreowali siłę swoich organizacji z talentów pracowników. Wydobywanie ludzkich talentów uważali za moralny imperatyw z tytułu posiadanej władzy.

Rozwojowi kariery menedżera najbardziej sprzyjają sukcesy i szybkie awanse zwierzchnika. Dlatego skuteczny menedżer dba nie tylko o podwładnych, ale i o swojego szefa. Stara się uczynić go produktywnym i pomagać mu w awansie.

Książka została wydana po raz pierwszy w 1966 roku. Zachowała jednak swoją aktualność. Wiele zasad zarządzania ludźmi się nie starzeje, ponieważ natura ludzka zmienia się bardzo wolno. Poglądy na temat zarządzania, do których odwołuje się Drucker, przedstawione w starożytnych dziełach chińskich wodzów czy greckich i rzymskich dowódców, pozostają ciągle aktualne.

[i]Dr Jan Polowczyk jest niezależnym konsultantem, wykładowcą, członkiem redakcji ”Przeglądu Organizacji”[/i]

[i][b]Peter F. Drucker „Menedżer skuteczny”[/b]

Książka od środy, przez tydzień, dostępna jest w kioskach i salonach prasy tylko za 29,99 zł. Informacje o całej kolekcji na [link=http://www.rp.pl/e-sklep]www.rp.pl/e-sklep[/link]. Poznaj specjalną ofertę prenumeraty![/i]

Peter F. Drucker należał do grona najwybitniejszych ekspertów (tzw. guru) zarządzania w XX wieku. Był konsultantem największych korporacji, takich jak General Motors, Intel, General Electric czy Coca-Cola. Napisał prawie 40 książek. Był autorytetem szczególnie dla amerykańskich menedżerów, którzy korzystali z jego wiedzy, a on dzięki temu, jak rzadko kto, poznał najważniejszych ”generałów” amerykańskiego biznesu.

Książka opiera się na dwóch przesłankach. Po pierwsze, podstawową cechą menedżera musi być skuteczność. Po drugie, skuteczności można się nauczyć. Książka jest dedykowana menedżerom w biznesie i w administracji publicznej.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem