Te szokujące dane podała Federalna Komisja Handlu (FTC) po przebadaniu około 3 tys. losowo wybranych raportów.
W USA dane o przeszłości kredytowej około 200 milionów konsumentów przechowują trzy agencje Experian, Equifax i TransUnion. Według FTC dane około 40 milionów konsumentów są obciążone błędami przynajmniej w jednej z trzech baz danych. Oznacza to, że z powodu pomyłek mogą się oni spotkać bądź z odmową przyznania pożyczki na samochód, kredytu hipotecznego, czy polisy ubezpieczeniowej, bądź mogą je otrzymać na dużo gorszych warunkach. W praktyce w przypadku co dziesiątego konsumenta po skorygowaniu wykrytego błędu zmienia się jego punktacja kredytowa.
FTC zaapelowała do Amerykanów, aby ci regularnie sprawdzali swoją historię kredytową. Taką możliwość stwarza od kilku lat prawo federalne. Każdy konsument w USA ma prawo otrzymywać co 12 miesięcy darmowy raport z każdej z trzech agencji. Według Consumer Financial Protection Bureau, nowej superagencji rządowej kontrolującej rynek usług finansowych, z przywileju sprawdzenia przeszłości kredytowej korzysta około 44 milionów osób. Do najczęściej powtarzających pomyłek należy przypisanie transakcji innej osobie posiadającej identyczne imię i nazwisko, ale błędy w raportach kredytowych mogą świadczyć także o tym, że konsument padł ofiarą kradzieży tożsamości.
Instytucje zajmujące się ochroną praw konsumentów argumentują, że proces korygowania pomyłek jest skomplikowany i sprzyja przede wszystkim agencjom kredytowym i instytucjom finansowym a nie interesom konsumenta. Consumer Data Industry Association, stowarzyszenie reprezentujące agencje badające przeszłość finansową konsumentów stwierdziło jednak w oświadczeniu, że "raporty kredytowe są w wysokim stopniu dokładne i pełnią krytyczną rolę w zapewnieniu dostępu do kredytu konsumenckiego".