Inteligentne płatności z myślą o klientach

Firmy działające w obszarze e-płatności rozwijają innowacyjne rozwiązania technologiczne, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom osób robiących zakupy w internecie i korzystających z płatności mobilnych.

Publikacja: 06.09.2023 12:23

Andrzej Antoń CEO Autopay

Andrzej Antoń CEO Autopay

Foto: mat. pras.

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z AUTOPAY

Polscy konsumenci pokochali zarówno zakupy w internecie, jak i płatności mobilne. Nic dziwnego. W końcu oba te obszary usług oznaczają ogromną wygodę. Wystarczy tylko kilka kliknięć i zakup wraz z dostawą jest opłacony. Wszystko to z punktu widzenia kupującego dzieje się samo.

W istocie oczywiście tak nie jest. Za prostotą i wygodą procesu zakupów w internecie i płatności mobilnych stoją zaawansowane technologie, wykorzystujące wszelkie dostępne na rynku innowacje. A jednocześnie dbające o bezpieczeństwo zarówno samej transakcji, jak i naszych pieniędzy.

Wśród wyspecjalizowanych podmiotów zajmujących się szeroko rozumianą obsługą płatności online i mobilnych jest Autopay. Firma należy do ścisłego grona liderów rynku płatniczego w Polsce. Oferuje usługi z zakresu płatności online dla e-commerce, branży finansowej i masowych wystawców faktur (firmy energetyczne, telekomunikacyjne).

Prawie 25 lat doświadczenia

Firma, jak zresztą wiele fin-techów w Polsce i na świecie, powstała jako przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami. Jej twórcy, Andrzej Antoń i Konrad Kucharski, do dziś zasiadają we władzach spółki.

Po niemal ćwierćwieczu budowania pozycji na rynku – Autopay działa od 1999 r. – dziś firma jest prawdziwym potentatem w swojej branży. Miesięcznie z jej usług korzysta 10 mln klientek i klientów indywidualnych, rozwiązania i produkty Autopay wybrało także już 35 tys. firm w Polsce.

W efekcie w 2022 r. obroty na usługach firmy przekroczyły 40 mld zł. Statystycznie oznacza to, że jej platformy, takie jak e-commerce czy płatności za faktury, obsłużyły zakupy i przepływy statystycznego Polaka na kwotę przeszło 1 tys. zł. To mocny wzrost w ujęciu rocznym, bowiem rok wcześniej pula obrotu wynosiła ok. 30 mld zł, czyli „tylko” 750 zł na statystycznego Polaka.

W 2022 r. firma wykonała ponad 660 mln transakcji – to o ponad 39 mln więcej niż w roku poprzednim. Przychody Autopay za ub.r. przekroczyły 1 mld zł.

Z końcem sierpnia zakończył się proces rebrandingu firmy z dotychczasowej marki Blue Media na Autopay. Nie zmieniło się jedno: firma – teraz pod nową nazwą i marką – od lat tworzy inteligentne rozwiązania technologiczne w obszarze płatności. Wiele z nich Autopay wprowadziła w Polsce jako pierwsza. Są to np. międzybankowe płatności natychmiastowe czy automatyczne płatności za autostrady.

Wygoda i automatyzacja

Autopay stawia na wygodę, intuicyjność i automatyzację. Wszystko po to, by rozwiązania firmy znosiły bariery, które mogłyby ograniczać klientów na drodze do realizacji ich celów.

– Chcemy się dalej rozwijać w tym kierunku, coraz bardziej zwiększać świadomość naszej marki wśród naszych użytkowników, koncentrując się na najbardziej rozwojowych usługach w modelu B2B2C i B2C, takich jak obsługa płatności e-commerce czy automatyczne płatności za autostrady, których wolumen transakcyjny urósł w 2022 r. o odpowiednio 39 proc. dla e-commerce i 62 proc. dla autostrad. W aplikacji Autopay mamy już zarejestrowanych ponad 2 mln użytkowników – mówi Andrzej Antoń, CEO Autopay, który odpowiada w firmie za strategiczny rozwój biznesu.

– Odnotowujemy zwyżki również na klasycznych usługach, takich jak obsługa płatności za faktury, ze zwyżkami zarówno obrotu (+27 proc. rok do roku), jak i liczby płatności (+19 proc. rok do roku). Coraz bardziej interesują nas zagraniczne rynki, szczególnie w rejonie DACH, i już za moment będziemy świadczyć pierwsze usługi na rynku niemieckim – dodaje Andrzej Antoń.

Za nową marką parasolową Autopay stoi także nowa organizacja firmy, która trafniej odzwierciedla strategię biznesową spółki. Firma wyłoniła pięć działów:

– Mobility, który odpowiada za rozwój płatności i pozostałych usług dla kierowców, w tym przede wszystkim za rozwój aplikacji Autopay, gamę produktów winietowych, usługi flotowe oraz ubezpieczenia podróżne;

– Finance – odpowiedzialny za usługi finansowe online; obejmuje narzędzia usprawniające procesy sprzedaży kredytów w bankach (np. szybka weryfikacja online na bazie przelewu weryfikacyjnego), usługi dodane do produktów w oparciu o system przelewów BlueCash (np. szybkie wypłaty pożyczek), rozwiązania wspierające procesy posprzedażowe oraz komunikację z klientami w oparciu o powiadomienia SMS czy komunikaty autoryzacyjne;

– Bills & Topup, który skupia się na produktach i usługach związanych z płatnościami online za rachunki i usługi przedpłacone; klientom biznesowym, tak jak dotychczas, spółka pomaga w przyjmowaniu należności, zarówno jeśli świadczą oni usługi w modelach postpaid (płatności po wykonaniu usługi), prepaid (płatności z góry) czy w ramach subskrypcji. Natomiast konsumenci dzięki automatycznym płatnościom Autopay będą mogli łatwo regulować należności za usługi, kupowane np. w ramach abonamentów;

– Additional Income – odpowiedzialny za rozwój narzędzi i usług dla małych i średnich przedsiębiorców z sektora e-commerce; rozwiązania opierają się na sztucznej inteligencji, algorytmach uczenia maszynowego i analizie danych, co ma pomóc w optymalizacji działań marketingowych dla mniejszych przedsiębiorców;

– E-commerce, który zajmuje się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań płatniczych stworzonych dla potrzeb stale rozwijającego się rynku e-commerce.

Sukcesy firmy na rynku są dostrzegane także za granicą. Efekt? Pod koniec 2021 r. w mniejszościowy pakiet Autopay zainwestował Pollen Street Capital, londyński inwestor działający w sektorze usług finansowych i biznesowych, zasilając spółkę również międzynarodowym know-how.


Foto: materiały prasowe

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z AUTOPAY

Polscy konsumenci pokochali zarówno zakupy w internecie, jak i płatności mobilne. Nic dziwnego. W końcu oba te obszary usług oznaczają ogromną wygodę. Wystarczy tylko kilka kliknięć i zakup wraz z dostawą jest opłacony. Wszystko to z punktu widzenia kupującego dzieje się samo.

Pozostało 94% artykułu
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli