Reklama

Sprzedaż obligacji spadła. Oprocentowanie ważniejsze od premii

W marcu inwestorzy indywidualni kupili obligacje skarbowe za nieco ponad 3,2 mld zł, po niemal 5,4 mld zł miesiąc wcześniej. Ministerstwo Finansów kusiło nabywców papierami premiowymi, ale nie cieszyły się one taką popularnością jak poprzednio, w latach 2018-2019.

Publikacja: 13.04.2022 11:49

Sprzedaż obligacji spadła. Oprocentowanie ważniejsze od premii

Foto: Adobestock

Lutowy wynik był bliski rekordu z kwietnia 2020 r. Dwa lata temu sprzedaż napędzała zapowiedź cięcia oprocentowania obligacji skarbowych z początkiem kolejnego miesiąca, w lutym z kolei zadziałał mechanizm odwrotny. Oprocentowanie wszystkich obligacji detalicznych zostało podwyższone o co najmniej 0,5 pkt proc. To przyciągnęło na ten rynek inwestorów, którzy chcieli choć trochę ograniczyć związaną z inflacją erozję wartości swoich oszczędności.

W marcu z kolei MF zaproponowało inwestorom 12-miesięczne obligacje premiowe. Ich oprocentowanie wynosiło 1,5 proc., ale dodatkowo nabywcy brali udział w losowaniu premii od 10 do 10 tys. zł. Łącznie do wygrania będzie 4 mln zł (losowanie odbędzie się w lutym 2023 r.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Klienci Cinkciarza szykują pozew zbiorowy. Żądają dostępu do swoich kont
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Finanse
Ceny złota i srebra spadają. Rynek czeka na decyzję USA o cłach
Finanse
Europejski Bank Centralny zmienia zdanie. Rosyjskie aktywa dla Ukrainy?
Finanse
Finanse NFZ. Cerowanie w zdrowiu nie przystoi
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Finanse
140 mld euro dla Ukrainy. Rosyjskie pieniądze nie poleżą spokojnie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama