Reklama
Rozwiń

Sprzedaż obligacji spadła. Oprocentowanie ważniejsze od premii

W marcu inwestorzy indywidualni kupili obligacje skarbowe za nieco ponad 3,2 mld zł, po niemal 5,4 mld zł miesiąc wcześniej. Ministerstwo Finansów kusiło nabywców papierami premiowymi, ale nie cieszyły się one taką popularnością jak poprzednio, w latach 2018-2019.

Publikacja: 13.04.2022 11:49

Sprzedaż obligacji spadła. Oprocentowanie ważniejsze od premii

Foto: Adobestock

Lutowy wynik był bliski rekordu z kwietnia 2020 r. Dwa lata temu sprzedaż napędzała zapowiedź cięcia oprocentowania obligacji skarbowych z początkiem kolejnego miesiąca, w lutym z kolei zadziałał mechanizm odwrotny. Oprocentowanie wszystkich obligacji detalicznych zostało podwyższone o co najmniej 0,5 pkt proc. To przyciągnęło na ten rynek inwestorów, którzy chcieli choć trochę ograniczyć związaną z inflacją erozję wartości swoich oszczędności.

W marcu z kolei MF zaproponowało inwestorom 12-miesięczne obligacje premiowe. Ich oprocentowanie wynosiło 1,5 proc., ale dodatkowo nabywcy brali udział w losowaniu premii od 10 do 10 tys. zł. Łącznie do wygrania będzie 4 mln zł (losowanie odbędzie się w lutym 2023 r.).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Finanse
Donald Trump wybiera nowego szefa Fed. Kandydat musi spełniać podstawowy warunek
Finanse
Holistyczne spojrzenie na inwestora
Finanse
Prezes GPW: Jako giełda chcemy być bardziej widoczni w przestrzeni publicznej
Finanse
Polska będzie rozwijała się najszybciej w Unii Europejskiej
Finanse
Nowe technologie mają w branży TFI do spełniania dwie role