Sprzedaż obligacji spadła. Oprocentowanie ważniejsze od premii

W marcu inwestorzy indywidualni kupili obligacje skarbowe za nieco ponad 3,2 mld zł, po niemal 5,4 mld zł miesiąc wcześniej. Ministerstwo Finansów kusiło nabywców papierami premiowymi, ale nie cieszyły się one taką popularnością jak poprzednio, w latach 2018-2019.

Publikacja: 13.04.2022 11:49

Sprzedaż obligacji spadła. Oprocentowanie ważniejsze od premii

Foto: Adobestock

Lutowy wynik był bliski rekordu z kwietnia 2020 r. Dwa lata temu sprzedaż napędzała zapowiedź cięcia oprocentowania obligacji skarbowych z początkiem kolejnego miesiąca, w lutym z kolei zadziałał mechanizm odwrotny. Oprocentowanie wszystkich obligacji detalicznych zostało podwyższone o co najmniej 0,5 pkt proc. To przyciągnęło na ten rynek inwestorów, którzy chcieli choć trochę ograniczyć związaną z inflacją erozję wartości swoich oszczędności.

W marcu z kolei MF zaproponowało inwestorom 12-miesięczne obligacje premiowe. Ich oprocentowanie wynosiło 1,5 proc., ale dodatkowo nabywcy brali udział w losowaniu premii od 10 do 10 tys. zł. Łącznie do wygrania będzie 4 mln zł (losowanie odbędzie się w lutym 2023 r.).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Finanse
Revolut przedstawia potężne zyski i ambitne plany. Również dla Polski
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Partnera
Nowe podejście do finansowania - szansa dla Polski