Reklama

Chiny: o 23,4 proc. wzrosły bezpośrednie inwestycje zagraniczne

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Chinach wyniosły w styczniu 2011 r. 10 mld dol. To o 23,4 proc. więcej niż przed rokiem

Publikacja: 17.02.2011 14:04

Chiny: o 23,4 proc. wzrosły bezpośrednie inwestycje zagraniczne

Foto: AFP

Przy czym w sektorach usługowych wzrost wyniósł 31,8 proc., a w przemyśle 18,9 proc.

– Skala zagranicznych inwestycji w usługi będzie nadal zwiększała się, bo zmienia się struktura chińskiej gospodarki – wyjaśnił Yao Jian, rzecznik Ministerstwa Handlu, które opublikowało te dane.

Scott Chen, ekonomista z BankSinoPac w Taipei, uważa zaś, że rosnące dochody i popyt na towary luksusowe nadal będzie przyciągał inwestycje zagraniczne w tym roku, po tym jak w 2010 r. osiągnęły one rekordowy poziom 105,7 mld USD.

W ub. r. o 6,1 proc. do 875 tys. wzrosła liczba Chińczyków, których osobisty majątek przekracza 10 mln juanów (ponad 1,5 mln USD). Credit Suisse szacuje, że chińskie gospodarstwa domowe mają 9,3 bln juanów dochodów nie ujawnianych w oficjalnych danych.

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, największy na świecie producent luksusowych towarów, spodziewa się w tym roku największego wzrostu sprzedaży zegarków i biżuterii właśnie w Chinach i systematycznie zwiększa tam nakłady na marketing i dystrybucję. Spółka otworzy w tym roku sklep Zenitha w Hongkongu i magazyny De Beers’a w Hongkongu i Pekinie.

Reklama
Reklama

Włoski dom mody Prada wkrótce przeprowadzi pierwotną ofertę publiczną w Hongkongu, bo szybko rośnie popyt na jego wyroby w Chinach i potrzebuje środków na rozwój sieci sprzedaży.

Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Finanse
Minister Andrzej Domański tłumaczy, jak będzie działać Osobiste Konto Inwestycyjne
Finanse
Portret finansowy młodych. Nie jest różowo
Finanse
Zmiany kadrowe w KNF. Sebastian Skuza odwołany ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama