Dlaczego zdecydowała się pani zrobić remake duńskiej „Królowej kier”?
Tak naprawdę to nie był mój pomysł. Kilka lat temu na festiwalu w Belfordzie spotkałam producenta Saida Bena Saida. Trzy lata później dostałam od niego wiadomość: „Kupiłem prawa do »Królowej kier«, chcę nakręcić remake i myślę, że możesz zrobić film lepszy od oryginału”. Nie zastanawiałam się długo, byłam bardzo wyposzczona i spragniona, by stanąć za kamerą. Trzy dni później dostałam umowę, a miesiąc później miałam już poprawiony i zaakceptowany przez Saida tekst.
Pani producent miał rację. „Ostatnie lato” jest bardziej wyrafinowane niż „Królowa kier”.
Kiedy mój film był gotowy, porównaliśmy go z oryginałem. Sekwencja zdarzeń, dialogi – wszystko było podobne, a jednak te dwa obrazy są zupełnie inne. W szkołach filmowych mogłyby razem służyć jako dowód, ile wnoszą do projektu reżyser i aktorzy.
Czytaj więcej
Scorsese, Loach, Anderson, Almodovar, Ceylan, Bellocchio, Moretti, Wenders, Haynes, Anderson i wielu innych. Niestety, nie ma wśród autorów programu oficjalnego nazwisk z Polski