Film „Ostatnie lato” to romans kobiety z pasierbem. "Nie jestem sędzią tylko artystką"

Na ekranie scena seksu musi mieć sens. Nieść emocje, określać bohaterów. W przeciwnym wypadku jest niepotrzebna. W tym filmie zbliżenia bohaterów rozgrywam głównie na twarzach – mówi Catherine Breillat, reżyserka „Ostatniego lata”

Publikacja: 28.08.2024 04:30

Lea Drucker i Samuel Kircher w filmie Catherine Breillat „Ostatnie lato”

„Ostatnie lato”, film

Lea Drucker i Samuel Kircher w filmie Catherine Breillat „Ostatnie lato”

Foto: mat.pras.

Dlaczego zdecydowała się pani zrobić remake duńskiej „Królowej kier”?

Tak naprawdę to nie był mój pomysł. Kilka lat temu na festiwalu w Belfordzie spotkałam producenta Saida Bena Saida. Trzy lata później dostałam od niego wiadomość: „Kupiłem prawa do »Królowej kier«, chcę nakręcić remake i myślę, że możesz zrobić film lepszy od oryginału”. Nie zastanawiałam się długo, byłam bardzo wyposzczona i spragniona, by stanąć za kamerą. Trzy dni później dostałam umowę, a miesiąc później miałam już poprawiony i zaakceptowany przez Saida tekst.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Film
Tribute to David Lynch podczas Timeless Film Festival Warsaw
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Film
Oscary 2025: „Anora” z pięcioma Oscarami. Kreml odtrąbił sukces
Film
Kieran Culkin z Oscarem za „list miłosny do Polski”, czyli film „Prawdziwy ból”
Film
Oscary 2025: Tryumf „Anory”, „Emilia Perez” wielkim przegranym
Film
Atak terrorystyczny, który miał większą oglądalność niż lądowanie na Księżycu
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”