Reklama
Rozwiń
Reklama

Święto kina świętem polskich filmów

Czy wyniki ostatniego weekendu, podczas którego bilety do kin kosztowały 12 zł, mogą napawać optymizmem na przyszłość?

Publikacja: 06.10.2023 09:00

Największym przebojem weekendu okazała się „Zielona granica” Agnieszki Holland

Największym przebojem weekendu okazała się „Zielona granica” Agnieszki Holland

Foto: mat.pras. / Agata Kubis / Kino Świat

Po okresie covidowych ograniczeń frekwencja w polskich kinach wzrasta dynamicznie. Widzowie wybierają się najczęściej na głośne amerykańskie hity, a „Barbie ” i „Oppenheimer” wręcz rozbiły bank. Pierwszy z tych tytułów od premiery 21 lipca obejrzało blisko 2 mln 700 tys. widzów. Drugi – według nieoficjalnych danych, bo firma dystrybucyjna UIP nie ujawnia wyników – przyciągnął ok. 1,4 mln widzów. Niestety, polskie tytuły na ogół nie notowały aż do końca lata dobrych wyników. Dopiero jesień okazuje się dla rodzimego kina bardziej łaskawa.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Film
Nie żyje Udo Kier. Popularny aktor zmarł w wieku 81 lat
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Film
EnergaCAMERIMAGE: wygrał film o heroicznej codzienności szpitali i pielęgniarek
Film
Kristen Stewart w Toruniu: niespodziewany przylot gwiazdy i historia przemocy
Film
„The Beatles Anthology": jak Beatlesi grali i nagrywali z nieżyjącym Lennonem
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Film
Reżyser „Ministrantów”: Wielu księży chciało pomóc, zakaz przychodził „z góry”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama