Rycerz poczciwina, który budzi zaledwie śmiech

"Templariusze" są kiepskim melodramatem w średniowiecznym kostiumie

Aktualizacja: 27.12.2009 11:34 Publikacja: 22.12.2009 20:05

Templariusze. Miłość i krew; Joakim Natterqvist iSofia Helin

Templariusze. Miłość i krew; Joakim Natterqvist iSofia Helin

Foto: kino świat

Ich uczucie jest czyste i niewinne, ale zostają rozdzieleni. On snuje się smutny po świecie. Ona zalewa się łzami, ale mimo wszystko ma nadzieję, że los znowu ich połączy.

W ten wyświechtany schemat romantycznej opowiastki wpisuje się skandynawska superprodukcja "Templariusze. Miłość i krew" Petera Flintha zrealizowana na podstawie powieściowej sagi Jana Gilou.

Arn, szlachcic z klanu Magnussonów, dzieciństwo spędził w klasztorze, gdzie oprócz wiary zgłębił sztukę władania mieczem. Przeznaczona innemu Cecilia od pierwszego wejrzenia zakochuje się w Arnie. Tu na scenę wkraczają zawistnicy z rodu Swerkerydów, którzy knują intrygę niszczącą szczęście kochanków. Arn trafia do Ziemi Świętej jako templariusz, by bronić Jerozolimy przed wojskami Saladyna. Cecilia zostaje zamknięta w klasztorze prowadzonym przez jędzowatą siostrę przełożoną.

W filmie Flintha kwestia wypraw krzyżowych jest jedynie mało emocjonującym dodatkiem do sercowych rozterek rycerza i jego wybranki. Reżyser – choć z rozmachem filmuje sceny bitewne – zadowala się stereotypami. Saladyn jest szlachetny i sprawiedliwy. Arn ma w sobie tyle dobroci, poczciwości i pokory, że staje się wręcz komiczny. Trudno zrozumieć, dlaczego wrogowie wymawiają jego imię z przerażeniem. Grający go Joakim Nätterqvist ma bowiem spojrzenie skrzywdzonej łani i zero charyzmy.

Jeśli na coś warto zwrócić uwagę, to na pracę scenografów i operatorów. Tak jest zwykle w słabych filmach. Do podziwiania zostają dekoracje i efektownie filmowane krajobrazy.

 

 

 

 

 

 

Ich uczucie jest czyste i niewinne, ale zostają rozdzieleni. On snuje się smutny po świecie. Ona zalewa się łzami, ale mimo wszystko ma nadzieję, że los znowu ich połączy.

W ten wyświechtany schemat romantycznej opowiastki wpisuje się skandynawska superprodukcja "Templariusze. Miłość i krew" Petera Flintha zrealizowana na podstawie powieściowej sagi Jana Gilou.

Film
22. Millennium Docs Against Gravity pokaże świat bez retuszu
Film
Już dzisiaj dowiemy się, kto wygrał Krakowską Nagrodę Filmową Andrzeja Wajdy! | 9 dzień 18. Mastercard OFF CAMERA
Film
Mastercard OFF CAMERA: Kraków zalany słońcem i ciekawymi filmami
Film
Największe katastrofy finansowe Hollywood ostatnich miesięcy. Na liście gwiazdy
Film
„Pierce” (reż. Nelicia Low) z Krakowską Nagrodą Filmową Andrzeja Wajdy Mastercard OFF CAMERA 2025!
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku