Polska Szkoła Plakatu i polski jazz – sława naszych twórców w tych dziedzinach przekroczyła ocean. Film dziennikarza muzycznego Grzegorza Brzozowicza przypomina, że jest jeszcze coś z czego możemy być dumni – okładki płyt gramofonowych. Tytuł dokumentu nawiązuje właśnie do prędkości odtwarzania płyty długogrającej, która wynosi 33 i 1/3 obrotów na minutę.
Do międzynarodowego sukcesu Polaków w tej branży przyczyniło się dwóch grafików, którzy przyjaźnią się od młodzieńczych lat - Rosław Szaybo i Stanisław Zagórski. Obaj urodzili się w 1933 r. i studiowali na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. O tym , że trafili na szczyt zdecydował talent, konsekwencja i oczywiście przypadek.
Rosław Szaybo opowiada, jak jedna z jego prac niespodziewanie wpadła w oko kobiecie pracującej w wytwórni muzycznej. Wykonał na jej zamówienie kilka projektów, spodobały się, zaczął współpracę, która zaowocowała później, między innymi słynną serią Polish Jazz.
Z kolei Stanisław Zagórski zdecydował się wyjechać w latach 60. do Nowego Jorku, gdzie trafił do Atlantic Records - wytwórni muzycznej, w której mógł tworzyć okładki płyt dla takich sław jak Janis Joplin, Dawid Newman, Cher i Aretha Franklin.