Przy zakupach online ważne jest, by klient otrzymał dokładnie to, co zamówił, i w jak najkrótszym czasie. Dla producentów i sprzedawców to ogromne wyzwanie, które wymusza rewolucyjne zmiany – wynika z dyskusji podczas panelu „Nowoczesna logistyka i magazyny".
– Centra logistyczne muszą być dostosowane do wymagań klienta, a jeśli chodzi o klientów z sektora e-commerce, to są one specyficzne – mówił Marek Dobrzycki, dyrektor zarządzający Panattoni Europe. – Ta branża jest coraz bardziej zautomatyzowana, więc magazyny muszą mieć odpowiednie wyposażenie, rozmiary czy nawet odpowiedni rodzaj posadzki. Jeszcze innych rozwiązań wymaga przygotowanie infrastruktury teleinformatycznej czy stanowisk kurierskich – opisywał.
Panattoni Europe jest jednym z największych w Polsce operatorów centrów logistycznych, wybudował magazyny o powierzchni 6 mln mkw. na 17 mln mkw. ogółem. – To bardzo dynamiczny rynek, wartość obrotów podwoiła się w ciągu pięciu lat – wyliczał Dobrzycki.
W dużej mierze wpływ na to ma e-commerce, a także coraz lepsza infrastruktura drogowa, co pozwala otwierać nowe centra m.in. na wschodzie kraju.
– Rozwijamy się dynamicznie, a inwestycje w zakresie logistyki są kluczowe, by spełnić oczekiwania klientów – zaznaczył z kolei Piotr Dopierała, dyrektor ds. logistyki w LPP.